Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
carburateurs BMW R50 1965
Reactie van bezoeker 'Coen', geïmporteerd van het oude forum:

Excuses,

het moet de afstand tussen heveltje en deksel zijn.
Het chagrijn bestond overigens uit via de stationairsproeier lekkende carburateurs en het eens in de zoveel tijd blijven steken van de vlotter doordat het veertje er bovenop tegen de vlotterpen(?) aanduwde, zodanig dat de naald niet sloot.

Coen
Reply
Reactie van bezoeker 'Jacob', geïmporteerd van het oude forum:

Een snellere test om te weten of vlotter lek is een kopje met heet water daar de vlotter in onder dompelen door het uitzetten van de lucht zullen er bellen verschijnen als de vlotter lek is. En anders gebeurd er niets...
Reply
Reactie van bezoeker 'Jacques Keij', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Excuses,

het moet de afstand tussen heveltje en deksel zijn.
Het chagrijn bestond overigens uit via de stationairsproeier lekkende carburateurs en het eens in de zoveel tijd blijven steken van de vlotter doordat het veertje er bovenop tegen de vlotterpen(?) aanduwde, zodanig dat de naald niet sloot.

Coen
Coen,
Ik ben er nu pas aan toe gekomen en het klopt. Wel heb ik een nieuw dekseltje gekocht om er zeker van te zijn wat nu de exacte (ver)vorm(ing) van het heveltje dient te zijn. De carburateurs zijn nu lekvrij. Overigens de carburateurs nog uit elkaar gehaald en schoongemaakt, behalve de luchtschroeven. Na montage en standaardafstelling bleek de BMW maar op 1 cilinder te lopen. Toch nog maar de luchtschroeven er uit gedraaid en jawel: in de ene zat een korte en in de andere een lange luchtschroef. Ook dit is nu opgelost. Waar ik nu nogt me zit is de vervroeger van de ontsteking: ik denk gewoon even loshalen en goed smeren zodat de gewichtjes soepel hun werk kunnen doen.
Groet, Jacques
Reply
Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:

Lijkt me goede actoe om het af te ronden
Egbert
Reply
Reactie van bezoeker 'Coen', geïmporteerd van het oude forum:

let even op dat je een sproeier pakt van 40 i.p.v. 35 die standaard gemonteerd is. Schijnt hij beter van te lopen en mee te starten.

Coen
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)