Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
carburateurs BMW R50 1965
Reactie van bezoeker 'Jacques Keij', geïmporteerd van het oude forum:

Ik heb onlangs een compleet gerestaureerde R50 uit 1965 gekocht. Waar ik nu last van heb zijn constant "benzinelekkende" carburateurs. Ik heb daarom de vlotterkamer opengegooid, alles schoongemaakt en nagekeken (pakkingen voldoen, vlotters zijn niet lek, naalden schoongemaakt etc.) maar het blijft lekken. Ik denk onderhand dat het hem zit in een verkeerde re-montage van het koperen beugeltje vlak onder het deksel van de vlotterkamer. Ik heb echter geen tekening van de Bing-caburateur. Wie kan mij helpen met het oplossen van dit probleem?
P.S. Mijn eerste motor was een R51/3, sedertdien rijdt ik alleen maar Laverda's en nu toch maar uit nostalgie een BMW bijgekocht. Maar de techniek en de kunstjes vann vroeger ben ik een beetje vergeten.
Reply
Reactie van bezoeker 'Rudyhadee', geïmporteerd van het oude forum:

Heb je hier wat aan:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?...g=13&fg=05

R50/2 van 1965
Reply

Quote:Heb je hier wat aan:

R50/2 van 1965
Dank je wel voor de snelle reactie. Ik hoop dat er iets aan heb.
Groet, Jacques
Reply

Quote:Heb je hier wat aan:

R50/2 van 1965
Dank je wel voor de snelle reactie. Ik hoop dat er iets aan heb.
Groet, Jacques
Reply
Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:

Je kan ook bij Bing kijken, die hebben veel documentatie downloadbaar op hun site.
ik meen www.bing.com of www.bing.de
Succes,
Egbert
Reply
Reactie van bezoeker 'Martin', geïmporteerd van het oude forum:

Als t'ie lekt uit je vlotterbakken staan je vlotters veel te hoog of zijn je naalden wel lek!
Reply
Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:

Martin,
je bedoelt natuurlijk de vlotters die lek kunnen zijn. Bij die oude messing drijvertjes kon dat gebeuren, evenals ze op de verkeerde hoogte op de naald zetten.
Groeten,
Egbert
Reply
Reactie van bezoeker 'Chefke', geïmporteerd van het oude forum:

Nee Egbert Martin bedoeld dat de naalden lek zijn dus niet goed meer afsluiten!

Chefke
Reply
Reactie van bezoeker 'Coen', geïmporteerd van het oude forum:

Jacques,

welke type carburateur heb je? Er zijn er met een vlotter waarin de vlotternaald direct gemonteerd is en het latere type met een heveltje (soort hefboompje) waarbij de vlotternaald indirect gesloten wordt. In gesloten toestand moet de afstand tussen vlotter en deksel in dat laatste geval 22 mm zijn. Op de vlotter dient een ringetje gemonteerd te zijn.
Ik heb met dit latere type overigens ook zodanig veel chagrijn gehad dat ik de 'oude' dekseltjes weer gemonteerd heb met bijbehorende naald.

Coen
Reply
Reactie van bezoeker 'Martin', geïmporteerd van het oude forum:

Nou nou of je vlotters lek zijn is nogal makkelijk uit te vinden. bakje benzine en vlotter erin ondergedompeld houden en letten op luchtbelletjes resp. daarna schudden en luisteren of dat Ìe klotst. Als je vlotters dicht zijn en drijven en goed op hoogte staan afgesteld zijn je naalden/zittingen brak asl die dan nog lekt.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 2 Guest(s)