08-08-2006, 10:26 PM
Reactie van bezoeker 'Jacques Keij', geïmporteerd van het oude forum:
Ik heb onlangs een compleet gerestaureerde R50 uit 1965 gekocht. Waar ik nu last van heb zijn constant "benzinelekkende" carburateurs. Ik heb daarom de vlotterkamer opengegooid, alles schoongemaakt en nagekeken (pakkingen voldoen, vlotters zijn niet lek, naalden schoongemaakt etc.) maar het blijft lekken. Ik denk onderhand dat het hem zit in een verkeerde re-montage van het koperen beugeltje vlak onder het deksel van de vlotterkamer. Ik heb echter geen tekening van de Bing-caburateur. Wie kan mij helpen met het oplossen van dit probleem?
P.S. Mijn eerste motor was een R51/3, sedertdien rijdt ik alleen maar Laverda's en nu toch maar uit nostalgie een BMW bijgekocht. Maar de techniek en de kunstjes vann vroeger ben ik een beetje vergeten.
Ik heb onlangs een compleet gerestaureerde R50 uit 1965 gekocht. Waar ik nu last van heb zijn constant "benzinelekkende" carburateurs. Ik heb daarom de vlotterkamer opengegooid, alles schoongemaakt en nagekeken (pakkingen voldoen, vlotters zijn niet lek, naalden schoongemaakt etc.) maar het blijft lekken. Ik denk onderhand dat het hem zit in een verkeerde re-montage van het koperen beugeltje vlak onder het deksel van de vlotterkamer. Ik heb echter geen tekening van de Bing-caburateur. Wie kan mij helpen met het oplossen van dit probleem?
P.S. Mijn eerste motor was een R51/3, sedertdien rijdt ik alleen maar Laverda's en nu toch maar uit nostalgie een BMW bijgekocht. Maar de techniek en de kunstjes vann vroeger ben ik een beetje vergeten.