Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Techniek of babbelbox
#1
Reactie van bezoeker 'fieremans Hugo', geïmporteerd van het oude forum:

Waar zitten de techneuten? Tot nog toe heb ik geen enkele reactie op mijn vraag gekregen! Ik had wel wat meer verwacht van het technisch forum. Blijkbaar hebben vragen of opmerkingen met betrekking tot het al dan niet rondrijden in een T-shirt of de uitspraak als zou een BMW een oude lullenmotor zijn, meer succes.
Voor zulke praatjes zijn er andere adressen toch.
Mijn vraag betreft het olieverlies van de versnellingsbak naar het cardanhuis.

Alvast bedankt voor iedere (technische) reactie
Reply
#2
Reactie van bezoeker 'Reyer Blankevoort', geïmporteerd van het oude forum:

Hugo,
Welk type BMW betreft je vraag?
Groeten,
Reyer R80 1985 (wederom met s-kuipje)
Reply
#3
Reactie van bezoeker 'Chris van Rooy', geïmporteerd van het oude forum:

Het lijkt me onmogelijk dat er een open verbinding bestaat van de ene ruimte naar de andere, en dat deze dat toch "oliedicht" is.
Ik zou zeggen: silcoon erin, cq. erop.
Rest ons de vraag hoe motor dit de afgelopen 10 tot 11 jaar heeft geregeld?
Heb je wel de moeite genomen om de flence van de boite te demonteren en de keerring te vervangen?
Verpompen geloof ik niet in. is de ontluchting van de bak in orde. of komt deze via dit gat?

PS" hoe oud ben je eigenlijk (voor de statistiek) en wat heb je nu aan?
een T-shirt?? Oeps!


Chris met R90S en droge boite, zonder silicoon.
Reply
#4
Reactie van bezoeker 'John C', geïmporteerd van het oude forum:

Hugo,en zo zien we graag,toch,met een paar nuttige adviezen.
Oh,shit nu doe ik het ook.
Reply
#5
Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi.

Zo gaat dat op een forum.

De een wil slap oh'en over in z'n blote kont op de motor en een ander wil de droge techniek.

Lees wat je lezen wil en sla de rest over.

Groeten, Paul.
Reply
#6
Reactie van bezoeker 'OLAF', geïmporteerd van het oude forum:

OLIEKEERRING denk ik is niet goed meer (over welk type BMW hebben het eigenlijk hier niet dat het veeluit maakt maar het is soms toch wel handig om het er gelijk bij te vermelden, (zat er niet te veel in, want hoe heb je dat geconstateerd eigelijk) ?
Reply
#7
Reactie van bezoeker 'Chris van Rooy', geïmporteerd van het oude forum:

Hugo schreef in zijn originele vraag het type van de motor:
R100R van 1994.
nou wil ik niet de wijsneus uithangen (of misschien eigenlijk wel), maar:
Hoe kan het dat een motor die van 1994 tot 2006 goed funtioneerde, nu plotseling last krijgt van loslopende gaten?
Ik denk inderdaad ook dat het hier een kapotte keering betreft.

Het spijt me voor U Hugo, maar ik denk dat je de flence er zeker en vast nog eens af trekken zal moeten.

Chris van Rooy, R90S vanmorgen nog gecheckt, en nog steeds droog.
Reply
#8
Reactie van bezoeker 'fieremans Hugo', geïmporteerd van het oude forum:

Oef! Toch reacties! Bedankt jongens er staan nuttige tips in.
Ik was vergeten te vermelden dat mijn originele vraag al een paar dagen voordien op het forum stond: "Olieverlies van versnellingsbak naar cardanhuis".
Daar vind je ook al direct enkele antwoorden op jullie vragen.

Nog eens bedankt
Hugo
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)