Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vastlijmen rubber manchetten RS/RT kuip
Reactie van bezoeker 'Ren', geïmporteerd van het oude forum:

Ik heb de keerringen van mijn voorvork vervangen en tegelijkertijd ook nieuwe rubber manchetten geplaatst ( R100RT 1982 ). Het is wel duidelijk dat deze vastgelijmd dienen te worden. Heeft iemand daar ervaring mee ?

welke lijm ?
geheel of gedeeltelijk lijmen ?

Bij voorbaat dank Ren
Reply
Reactie van bezoeker 'frans', geïmporteerd van het oude forum:

hoi ik heb er ook nieuwe opgezet maar het probleem (was) dat ze steeds los kwamen nu heb ik ze goed ingevet met vaseline (zuurvrij) op de poten en het schijnt dat zenu wel blijven zitten nu kan de poot in het rubber draaien laten we hopen dat het zo blijft. sucses groetjes frans
Reply
Reactie van bezoeker 'John', geïmporteerd van het oude forum:

Ik heb ze met transparante siliconenkit gelijmd ze blijven zitten en de kit is haast onzichtbaar.
Reply
Reactie van bezoeker 'Rob G.', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Ik heb ze met transparante siliconenkit gelijmd ze blijven zitten en de kit is haast onzichtbaar.
Ja dat is het goede spul,maar ik heb ze er af gelaten na de/- monteren voorvork.Stuurt directer nu, de rubbers dempen toch een stuk.En ik kan nu langs de poten zien wat er bij de klauw gebeurdt. Met het afstellen van je balhoofd ,voel je de uitslag L/R beter aan , dat je hem niet te strak stelt.
Reply
Reactie van bezoeker 'Roland ', geïmporteerd van het oude forum:

Dit is mijn tip:

- oude lijmresten en losse verf verwijderen en tevens alle te lijmen oppervlakten reinigen met wasbenzine (dus ook de nieuwe manchetten)
- gewoon lijmen met bison-kit zonder draden te trekken en te knoeien
- laten drogen
- voortaan na de wasbeurten even iets silicone spray van boven in het rubber spuiten
dit smeert een beetje en houdt het rubber spoepel
Reply
Reactie van bezoeker 'RenÈ', geïmporteerd van het oude forum:

Dat is nou het mooie van een forum vier mensen en vier meningen. Ik laat jullie advies even bezinken en zal tijdens mijn vakantie met de verkregen informatie een methode kiezen die mij het meest aanspreekt .

Frans , Rob, John en Roland in ieder geval hartstikke bedankt voor jullie advies

Vr. gr. RenÈ
Reply
Reactie van bezoeker 'Peter Smans', geïmporteerd van het oude forum:

goed schoonmaken, en een aantal punten wat sekondenlijm.
Reply
Reactie van bezoeker 'Jan W', geïmporteerd van het oude forum:

Goed nog een "oplossing" dan.
Ik heb ze niet gelijmd maar gewoon los boven het gat hangen.
Ook ik heb wat problemen met het stuurdempende karakter van die rubbers.
Ik heb liever een wat directer stuurkarakter.
Maar helemaal eruit geeft mij teveel "pekelwind" in de winter.
En dat is niet goed voor alles onder de tank enzo.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)