Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
olieverlies van de versnellingsbak naar het cardanhuis
Reactie van bezoeker 'fieremans Hugo', geïmporteerd van het oude forum:

Bedankt Paul

De versnellingsbak opnieuw openmaken is niet zo moeilijk, alleen met het wegnemen van de flence heb ik de vorige keer veel problemen gehad. Hiervoor is er speciaal gereedschap nodig en dat heb ik niet. De vorige keer heb ik het met veel moeite klaar gekregen met een universele trekker. Resultaat de flence geschonden(krom) en de trekker total loss. Nu het cardanhuis volledig gedemonteerd is kan ik vrij goed tot bij de uitsparing, de flence zit niet echt in de weg. Het is mij ook gelukt om de uitsparing goed te ontvetten met remschijf-ontvetter. ALs ik een geschikt product vind zou ik een poging willen ondernemen om de uitsparing te dichten van buitenuit, dus zonder de flence te demonteren.
Uw opmerking betreffende de ontluchting is terecht, eenmaal het gat gedicht is zal de druk in de versnellingsbak toch langs ergens anders moeten ontsnappen.
Hoe controleer ik het best of de verluchting van de versnellingsbak via de aandrijving van de kilometerteller ok is?

Nogmaals bedankt
Hugo
Reply

Messages In This Thread
olieverlies van de versnellingsbak naar het cardanhuis - by Guest - 08-04-2006, 01:01 AM

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)