Threads: 5,346
Reactie van bezoeker 'Quin', geïmporteerd van het oude forum:
Beste BMW liefhebbers,
ik ben op zoek naar een compressiemeter, liefst een model met een rubberen stop waardoor hij op alle diameters van de bougiegaten past.
Het mag een nieuwe of gebruikte zijn. Wie heeft nog zo iets liggen of waar kan ik voordelig een eenvoudig model nieuw kopen? Het hoeft zeker geen prof. kwaliteit te zijn; het is maar voor een enkele keer bij aankoop te compressie te meten.
Reacties graag via quin@scarlet.be
Reactie van bezoeker 'peer', geïmporteerd van het oude forum:
hoi
als je zoveel motoren wilt gaan kopen lijkt mij dat je een goede meter
nodig hebt, maar voor een enkel keertje geldt het zelfde
je moet er van uit gaan dat je meter goed is
een nieuwe kost 50 euro en heb je een redelijke meter, zonder koffertje en
andere hulpstukken
De meter die jij bedoelt is niet handig, je moet hem er goed op drukken
en dan tegelijke tijd starten en gas open houden ( of je maat moet er altijd bij zijn )
m.v.g peer
Reactie van bezoeker 'okke', geïmporteerd van het oude forum:
Heb een compressiemeter HELLA gekocht, gewoon bij de BREZAN. Voor af en toe. Niet duur, werkt prima. Maar heb niet stilgestaan bij verschillende bougiedraaddiameters.
Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:
Brezan is volgens mij een keten van gereedschapwinkels, waarschijnlijk vind je wel adressen als je op internet zoekt.
Persoonlijk zou ik gaan voor een inschroefexemplaar, met eventueel een verloopstuk om 12 en 14 aan te kunnen.
Succes,
Egbert
Reactie van bezoeker 'quin', geïmporteerd van het oude forum:
Hoi Egbert,
Wat kostte die meter?
Groeten,
Quin
Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:
Quin,
ik heb mijn meter zo'n 20 jaar geleden gekregen en weet alleen maar dat ik hem goed vind werken. Met een inschroefnippel 14 mm want ik werk nooit met kleien bougiegaten. Kwam van destijds de gereedschap afdeling van V&D geloof ik. Die hadden destijds een betaalbare serie meters zoals stroboscoop, compressie, vervroegingsmeter en zo.
Ik denk dat je bij een rondje langs gereedschapzaken een heleboel leert.
Succes
Egbert