Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Met korte broek en T-shirt op motor?
Reactie van bezoeker 'Joost', geïmporteerd van het oude forum:

Ger is dat echt lulleleer?
Reply
Reactie van bezoeker 'roel', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Berend, je weet nooit of je iets gaat overkomen, daarom tref je maatregelen.
Ik heb eens ( vroeger) een relatief klein ongeluk gehad toen ik geen voorrang kreeg.
Geen fatsoenlijke jas en laarzen aan, wel handschoenen gelukkig.
De littekens kan ik je nog laten zien.
Rijden zonder beschermende kleding is gewoon dom, niet stoer of zo.
Het zijn ook meestal de "echte" motorrijders die dit doen.

Chris
Ja maar Chris, in je leven moet je toch wat risico's nemen. Fietsen doe ik ook wel eens hard en zonder bescherming, met o zulke dunne bandjes en o zulke slechte remmen. Maar al dit 'gevaarlijke gedrag' zoals race fietsen en motorrijden met 50 km/uur in T-shirt en korte broek met een BMW met goede remmen compenseer ik met een zeer sportieve levensstijl, ik rook niet enz. Het is een kwestie van keuzes maken. Als het niet verplicht was, deed ik ook geen helm op voor een tufritje door de polder. Rokers en dikke mensen nemen statistisch gezien meer risico dan niet goed beschermde motorrijders... Maar van mij mogen ze, als ze er lol in hebben. Ik veroordeel hen niet.
Reply
Reactie van bezoeker 'rob', geïmporteerd van het oude forum:

grappig om te zien dat alle draadjes zo lang door blijven lopen. Ik rij zelf nooit zonder beschermende kleding op de motor. Gewoon mee gekregen bij mijn rijlessen en van motormaatjes. Maar het geeft inderdaad soms wel een dubbel gevoel, want ik knal wel in mijn wielrenbroekje de bergen af in Frankrijk met 60/70km per uur. Overigens wordt de kleding van tegenwoordig steeds beter, stevig maar toch luchtdoorlatend.
Reply
Reactie van bezoeker 'Roel', geïmporteerd van het oude forum:

En weer kan ik het niet laten met deze temperaturen... Maar niet boven de 90, ik word al voorzichtiger :-)

[img]/import/photos/p37142s.jpg[/img]
Reply
Reactie van bezoeker 'DontMind', geïmporteerd van het oude forum:

Doe wat je niet laten kunt.
Reply
Reactie van bezoeker 'René', geïmporteerd van het oude forum:

Tja en de gendarmes in frankrijk geven ook niet echt het goede voorbeeld met katoenen broek en shirt met korte mouwtjes . Wel mooie blauwe kleur trouwens.
Wel mooie laarzen by the way
Reply
Reactie van bezoeker 'Herman van Z', geïmporteerd van het oude forum:

Ook ik ben in de zomer 's morgens op een mooie dag met mijn brommer weg gereden zonder goedgekeurde helm op en beschermende kleding aan tot dat er in een snelle onoverzichtige bocht rotzooi op de weg lag waar ik door ben gereden en met mijn brommer over kop ben gegaan tien dagen bewusteloos ben geweest van de zware hersen schudding en totaal acht weken in het ziekenhuis heb gelegen overigens zonder gebroken botten, ik heb er niets van over gehouden maar zou dit nooit weer mee willen maken en mijn familie dit aan willen doen daarom draag ik nu altijd een goed gekeurde helm en beschermede kleding .
groeten BMW R80 rijder
Reply
Vanmorgen kwam ik een onverlaat tegen die zich op deze manier op de motor voortbewoog, lees reactie hier direct boven mij.
Ik vraag me ook af wat de meerwaarde is tov het risico dat je loopt.
Reply
Reactie van bezoeker 'jos', geïmporteerd van het oude forum:

ik rijd zelf al bijna 25 jaar en ben 3 keer gevallen waarvan 2 keer eigen schuld. 2 van de 3 keer matig beschermd waardoor extra veel pijn. Toch verrek ik het om met warm weer zo'n duikpak aan te trekken ,dan is de lol er echt wel af en het beschermt toch niet tegen gebroken nek of rug. In die jaren heb ik namelijk al 6 dodelijke ongevallen in kennissenkring meegemaakt allemaal volledig in pak. En als je maar door blijft redeneren met als als als als .. kun je jezelf misschien beter meteen in beton storten. Als je de gedachte maar niet kunt loslaten ruil je motor dan in voor een volvo of een hummer, of [voor de zekerheid }een leopard 2(tank 25 ton}. Want stel als als als als als als We worden al genoeg betutteld , laat iedereen zijn eigen ding of risico doen,
Reply
Reactie van bezoeker 'Rik', geïmporteerd van het oude forum:

Laatst kwam ik een auto tegen die 140 reed in de Ardennen, alleen deed ze dat op mijn rijstrook.
Was ik 3 seconden later uit de bocht gekomen dan had een Hummer ook niet geholpen.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)