Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Met korte broek en T-shirt op motor?
Reactie van bezoeker 'Chris', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Ik heb hier een duidelijke mening over maar die geldt alleen voor mijzelf en andere gezinsleden.

De agent heeft ook een duidelijke mening meegekregen vanuit beleids optiek. Echter ik kom net terug uit frankrijk en daar rijdt de Gendarmerie op de motor in een ovehempje met korte mouwen en een (paard)rijbroek met rijlaarzen en jet helm met een hele mooie zonnebril.
Tja wat moet je daar nou van zeggen die maken het dus ook gewoon zelf uit.

René
Het probleem is denk ik dat je je wel kunt kleden tegen de koude, maar niet uit kunt kleden tegen de warmte.
Een motor is m.i. eigenlijk geen geschikt vervoermiddel boven de 25Gr.
Ik rijdt in de zomer nauwelijks, pas als het wat frisser (<22 of zo) wordt, en je je lekker in kunt pakken begint voor mij het seizoen.
Ik verdom het om met een hemdshirtje en korte broek op de motor te gaan rijden.
ik voel me dan ook niet "beschermd" en dat stuurt niet lekker.

Chris
Reply
Reactie van bezoeker 'Erik', geïmporteerd van het oude forum:

Voor langere ritten draag ik altijd mijn motorpak. Maar bij korte ritjes ga ik gerust in spijkerbroek opstap. Maar mijn handschoenen heb ik altijd aan zelfs bij het in de schuur zetten van mijn BMW. Na 2x stapvoets de muur in de brandgang geraakt te hebben besef je wel dat het behang zo van je vingers is.
Reply
Zelfs vanavond nog met 30 graden gewoon leren broek,jas,laarzen en handschoenen aan. In de 25 jaar dat ik nu rijdt al een paar keer onderuit gegaan en dat doet zeer.
Dat asfalt werkt als een slijptol.
Vanavond kwam ik nog wat rijders tegen in korte broek en tshirtje,gaat allemaal goed zolang het niet mis gaat, gaat het mis dan niet gaan lopen piepen en janken maar net zo stoer blijven kijken als toen het goed ging.
Zijn ook van die stinkende slecht genezende wonden die schaafplekken.....brrr.
Reply
Er staat boven TECHNISCH FORUM.

Roel Ik heb het vermoeden dat je de betekenis van het eerste woord niet helemaal begrepen hebt.

René
Reply
Reactie van bezoeker 'albert', geïmporteerd van het oude forum:

rene, verander je naam in Zeur Piet. lijk me beter.

Albert
Reply
Reactie van bezoeker 'Jacob Heerema', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Eergisteren werd ik vermanend toegesproken door de politie op de snelweg, nadat ik in korte broek en T-shirt werd staande gehouden. Ben ik de enige die er wat gemakkelijk over denkt? Of zijn er meer 'wat minder beschermde' motorrijders? Ik heb de agent uitgelegd dat ik over goede remmen beschik en m'n rijstijl aanpas (en goed anticipeer op andere weggebruikers). Ik vind zelf wielrenners gevaarlijk, met dunne bandjes en een remweg van 200 meter (vooral bij nat weer). Maar ieder moet het zelf weten, toch? 't Is echt iets van de laatste tijd, dat geharnaste rijden. Maar dat is mijn mening... Overigens was de agent sympathiek en kon ik m'n weg zonder problemen vervolgen.
Zijn jullie wel eens in California geweest? Bloedheet meestal , droge wegen, lekker motorrijden. Ze zijn daar heel wat meer relaxed dan wij en zitten vaak op grote motoren (echte speknekken) in hun korte broek! Ik pak mezelf meestal wel in, maar als het bloedheet is dan wel eens niet. Ik vind dat er vrijheid moet zijn en je moet gewoon eens rondkijken, verder dan dit piepkleine landje! Dan denk je wat breder!
Reply

Wat een domme bijdrage Jacob.
In de US wordt veel langzamer gereden als hier in hun dikke boten.
De grootste gemene deler is de Harley. die zich niet leent voor stevig doorrijden.
Als je de statistieken bekijkt zie je dat in Amerika met hun "relaxte" rijgedrag er toch nog 15 doden per 10.000 inwoners vallen in het verkeer.
In nederland 5, ondanks de hogere maxiale snelheid, en verkeersintensiteit.
Een evenredig percentage is uiteraard motorrijder.
Een Amerik, schrikt zich dood als hij hier zonder waarschuwing op de snelweg wordt losgelaten.
Jacob, waarom gebruik je India niet als voorbeeld, daar draagt niemand een helm, zijn verhoudingsgewijs veel tweewielers.
motorkleding wordt daar wel gemaakt, maar niet gedragen.
Mortaliteit en invaliditeit in het verkeer is daar torenhoog.
Maar wel relaxt, dat dan dan weer wel, soms dumpen ze gewoon anonieme verkeersdoden omdat de mortuaria niet voldoende capaciteit hebben.
Verbreed je horizon jacob, en vergeet vooral die van jezelf niet.

Chris
Reply
Reactie van bezoeker 'Berend', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Wat een domme bijdrage Jacob.
In de US wordt veel langzamer gereden als hier in hun dikke boten.
De grootste gemene deler is de Harley. die zich niet leent voor stevig doorrijden.
Als je de statistieken bekijkt zie je dat in Amerika met hun "relaxte" rijgedrag er toch nog 15 doden per 10.000 inwoners vallen in het verkeer.
In nederland 5, ondanks de hogere maxiale snelheid, en verkeersintensiteit.
Een evenredig percentage is uiteraard motorrijder.
Een Amerik, schrikt zich dood als hij hier zonder waarschuwing op de snelweg wordt losgelaten.
Jacob, waarom gebruik je India niet als voorbeeld, daar draagt niemand een helm, zijn verhoudingsgewijs veel tweewielers.
motorkleding wordt daar wel gemaakt, maar niet gedragen.
Mortaliteit en invaliditeit in het verkeer is daar torenhoog.
Maar wel relaxt, dat dan dan weer wel, soms dumpen ze gewoon anonieme verkeersdoden omdat de mortuaria niet voldoende capaciteit hebben.
Verbreed je horizon jacob, en vergeet vooral die van jezelf niet.

Chris
Hoi Chris

Domme bijdrage? Zet voor de veiligheid ook nog even zijwieltjes aan je motor, of als het helemaal niet anders kan, sjouw dat ding uit de schuur, kijk er even naar, en duw hem maar weer gauw naar binnen, weet je zeker dat je niets overkomt.

Berend
Reply

Berend, je weet nooit of je iets gaat overkomen, daarom tref je maatregelen.
Ik heb eens ( vroeger) een relatief klein ongeluk gehad toen ik geen voorrang kreeg.
Geen fatsoenlijke jas en laarzen aan, wel handschoenen gelukkig.
De littekens kan ik je nog laten zien.
Rijden zonder beschermende kleding is gewoon dom, niet stoer of zo.
Het zijn ook meestal de "echte" motorrijders die dit doen.

Chris
Reply
Reactie van bezoeker 'GerJ', geïmporteerd van het oude forum:

Tja.... ik rijd altijd in leer gehuld vanwege de veiligheid, maar ooit heb ik eens een stukje in mijn blote kont gereden. Op een naturistencamping (Pas de Ceilhes) om de brommer naar de parkeerplaats te brengen. Brandde meteen mijn onderbeen aan een van de cilinderkoppen...
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)