Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Met korte broek en T-shirt op motor?
Reactie van bezoeker 'John Ludenhoff', geïmporteerd van het oude forum:

Leuk Erik !!!!!!!!!
Reply
Reactie van bezoeker 'AndrÈ', geïmporteerd van het oude forum:

Nooit doen dus ! Ik draag altijd mijn motorkleding, is als het warm is niet altijd even fijn maar ik moet er niet aan denken wat er gebeurd als ik onverhoopt een schuiver zou maken.
Ik vind eigenlijk dat (goedgekeurde) motorkleding verplicht moet zijn, net als het dragen van de helm of autogordels. Bij het meest simpele karweitje in het bedrijfsleven moet je ook bescherming dragen maar als we motor gaan rijden hoeft het ineens niet meer. Raar landje waarin we leven.

AndrÈ.
Reply
Reactie van bezoeker 'Roel', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Eergisteren werd ik vermanend toegesproken door de politie op de snelweg, nadat ik in korte broek en T-shirt werd staande gehouden. Ben ik de enige die er wat gemakkelijk over denkt? Of zijn er meer 'wat minder beschermde' motorrijders? Ik heb de agent uitgelegd dat ik over goede remmen beschik en m'n rijstijl aanpas (en goed anticipeer op andere weggebruikers). Ik vind zelf wielrenners gevaarlijk, met dunne bandjes en een remweg van 200 meter (vooral bij nat weer). Maar ieder moet het zelf weten, toch? 't Is echt iets van de laatste tijd, dat geharnaste rijden. Maar dat is mijn mening... Overigens was de agent sympathiek en kon ik m'n weg zonder problemen vervolgen.
Ik ben overstag: ik heb de korte broek en T-shirt inmiddels omgeruild voor een veilige lange broek en een beschermende motorjas ;-)

Iedereen alvast een veilig ongelukloos Nieuwjaar toegewenst!
Reply
Reactie van bezoeker 'Arie', geïmporteerd van het oude forum:

Je hebt het nog aardig lang volgehouden tot 22 december in je korte broek en T-shirt :-)
Reply
Reactie van bezoeker 'Maarten', geïmporteerd van het oude forum:

Altijd motorkleren aan! Zelfs als ik ga tanken 200 meter verderop of bij + 30 graden.

Ik zorg dat ik een goede conditie heb, dan is de warmte minder van invloed en maak er een gewoonte van om altijd alles aan te trekken.

Ik bovendien altijd twijfels over de mensen met korte broek op een glim-motor, ik ze s'winters nooit!

Als je voor een open brug stilstaat klitten ze bovenop je, als ze dan wegrijden wiebelen ze alle kanten op, gewoon eng.
Reply
Reactie van bezoeker 'peter', geïmporteerd van het oude forum:

zit geregeld met alleen spijkerbroek op de motor, wle altijd motorjas, heb een zomer en winterjas, maar alle bescherming is maar relatief. in frankrijk ooit ingehaald door motoragenten met mooie bloesjes aan met korte mouwen, dus..

Ik rij met dit weer nauwelijks motor, onder de 20 graden wordt het weer leuk.

grt, peter
Reply
Reactie van bezoeker 'René', geïmporteerd van het oude forum:

Ik heb hier een duidelijke mening over maar die geldt alleen voor mijzelf en andere gezinsleden.

De agent heeft ook een duidelijke mening meegekregen vanuit beleids optiek. Echter ik kom net terug uit frankrijk en daar rijdt de Gendarmerie op de motor in een ovehempje met korte mouwen en een (paard)rijbroek met rijlaarzen en jet helm met een hele mooie zonnebril.
Tja wat moet je daar nou van zeggen die maken het dus ook gewoon zelf uit.

René
Reply
Reactie van bezoeker 'Berend', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Altijd motorkleren aan! Zelfs als ik ga tanken 200 meter verderop of bij + 30 graden.

Ik zorg dat ik een goede conditie heb, dan is de warmte minder van invloed en maak er een gewoonte van om altijd alles aan te trekken.

Ik bovendien altijd twijfels over de mensen met korte broek op een glim-motor, ik ze s'winters nooit!

Als je voor een open brug stilstaat klitten ze bovenop je, als ze dan wegrijden wiebelen ze alle kanten op, gewoon eng.
Snap er niks van. Rijden ze motor, trekken ze bij 32 graden de complete uitrusting aan, ook al tuffen ze met een gangetje van 90, maar bij 60 per uur op een racefiets rijden ze bijna in hun blote reet.

Berend
Reply
Zomer-motor-jack is goed te doen bij temp > 25 graden.
Maar ook die doe ik graag uit wanneer ik afstap en de laarzen gaan in de koffers.
Reply
Reactie van bezoeker 'Joost', geïmporteerd van het oude forum:

Komkommertijd?
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)