07-22-2006, 07:58 AM
Reactie van bezoeker 'sjaak', geïmporteerd van het oude forum:
hoi job
jammer voor je, kan gebeuren
m.v.g. sjaak
hoi job
jammer voor je, kan gebeuren
m.v.g. sjaak
Met korte broek en T-shirt op motor?
|
07-22-2006, 07:58 AM
Reactie van bezoeker 'sjaak', geïmporteerd van het oude forum:
hoi job jammer voor je, kan gebeuren m.v.g. sjaak
07-22-2006, 01:48 PM
Reactie van bezoeker 'katee', geïmporteerd van het oude forum:
vreemd, nee, jammer dat er verschil van mening over is. ik (50, k100rt, werk in een ziekenhuis, in het wit, dus inderdaad ook met beschermende kleding) zal niet zonder beschermende kleding rijden (zwart leren broek, textiel jack en handschoenen), ongeacht het soort weer, al heb ik dat nooit meegekegen tijdens rijlessen (indertijd een oefenrijbewijs en wat kleding betreft alleen zwart leer, de helmplicht was net ingevoerd). ik ben verzekerd tegen de geldelijke gevolgen van werkloosheid, brand, diefstal, inbraak, ziekte tot overlijden en begrafenis aan toe. ik vind dat ik door preventie onnodige schade moet voorkomen, dus geen sleutels in het slot laten zitten en regelmatig voor controle naar de tandarts om maar wat te noemen (misschien staat er in de polisvoorwaarden van de motorverzekering wel iets over uitsluiting of beperking als er geen beschermende kleding wordt gedragen, ik ga dat toch eens nalezen). dat ik door beschermende kleding te dragen er aan bijdraag dat het schadebedrag (ziekenhuiskosten e.d.) na een schuiver of aanrijding te hoog wordt, vind ik fractioneel minder belangrijk dan m'n eigen belangen/voordeel. kortom: ik snap collega-motorrijders niet die zonder beschermende kleding rijden. ik dacht overigens gehoord te hebben dat je bij rijles of bij rij-examen ook beschermende kleding moest dragen (correct me if i'm wrong..). voor het overige: leven en laten leven en "may each day of your life be a good day". kees t.
07-22-2006, 08:57 PM
Reactie van bezoeker 'boxer-rinus', geïmporteerd van het oude forum:
heerlijk in de zomer rijden . eindelijk kan ik dat warme zwaere lederen kostuum thuis laten en in mijn spijkerbroek met bijpassend T-shirt gaan motoren. mijn blote voeten lekker fris in open sandaaltjes . zalig..........
07-23-2006, 12:38 AM
Reactie van bezoeker 'Jeep', geïmporteerd van het oude forum:
Ik ben zelf zonder mijn schuld een paar keer gevallen met leren pak aan, vul zelf maar in wat er was gebeurd zonder dit leer. Maar ieder moet het zelf weten. Ik verklaar je echter wel gek als je zo rondrijd.
07-23-2006, 03:15 PM
Reactie van bezoeker 'Ton van schilt', geïmporteerd van het oude forum:
Momenteel kun jij en je motor gratis douchen hier in het Noorden, dan kun je beter ook helemaal nix aan hebben.
07-23-2006, 09:05 PM
Reactie van bezoeker 'Roel', geïmporteerd van het oude forum:
Quote:Ik ben zelf zonder mijn schuld een paar keer gevallen met leren pak aan, vul zelf maar in wat er was gebeurd zonder dit leer. Maar ieder moet het zelf weten. Ik verklaar je echter wel gek als je zo rondrijd.De automobilist verklaart jou voor gek als je zelfs na een valpartij weer op de motor stapt...
07-24-2006, 11:43 PM
Reactie van bezoeker 'Dirk van der Wijden', geïmporteerd van het oude forum:
Donkere kleuren nemen inderdaad sneller, niet perse beter/meer, warmte op. Daarentegen stralen ze deze opgenomen warmte ook sneller af.... Zie je je zelf al rijden als Elvis in een wit leren motorpak;stelletje homo's !! Laat motorkleding geen sluitpost zijn;wat het blijkbaar heel vaak wel is; tenminste als je zo rondkijkt ook 's winters dus. Loom, moe, weinig geconcenterrd op een motor kruipen heeft vaak te maken met te weinig vocht/drinken en te weinig slaap, zo ga je in principe nooit de weg op. Mijn ervaring is inderdaad (ik rij in principe nooit zonder degelijke motorkleding) dat je met deze temperaturen, "lekkerder" zit in een auto zonder airco dan op de motor met een (zomer)pak aan want ik draag daar ook nog eens een Hi-Vis vestje over. Als je ooit de schaafwonden van dichtbij hebt gezien, inclusief de afgeschaafde botdelen, dan laat je het heus wel uit je hoofd en pakt desnoods een oude Polo van 23 jaar oud. Iedereen veel veilige en fijne kilometers toegewenst, Dirk
07-25-2006, 04:33 AM
Reactie van bezoeker 'Jeep', geïmporteerd van het oude forum:
Quote:<blockquote>Ik ben zelf zonder mijn schuld een paar keer gevallen met leren pak aan, vul zelf maar in wat er was gebeurd zonder dit leer. Maar ieder moet het zelf weten. Ik verklaar je echter wel gek als je zo rondrijd.De automobilist verklaart jou voor gek als je zelfs na een valpartij weer op de motor stapt...</blockquote>Jij was toch degene die zo graag zonder beschermende kleding wilde rijden? Ik rij na een val met een beetje geluk gewoon weer, dat kan jij niet zeggen, denk ik!!
07-25-2006, 01:05 PM
Reactie van bezoeker 'Berend', geïmporteerd van het oude forum:
Quote:Donkere kleuren nemen inderdaad sneller, niet perse beter/meer, warmte op.Hoi Wanneer je al die uitelkaar gereten autowrakken ziet, dan stap je 2 minuten later toch ook weer zo in je auto. Of ga jij eerst 4 weken met de trein. Berend
07-25-2006, 02:33 PM
Reactie van bezoeker 'Jaco', geïmporteerd van het oude forum:
Wat Jeep bedoelt is dat na het vallen met een beschermend pak, zijn armen en benen beter bruikbaar zijn dan na het vallen zonder beschermd pak. Niet dat het enger is om op de motor te stappen als je bij het vallen een pak aanhad. Lijkt me toch wel een verdedigbare stelling, maar goed. Kennelijk zijn er twee kampen, beide met hun argumenten: 1) Degenen die onbeschermd gekleed gaan 2) Degenen die beschermd gekleed gaan Dat kunnen we vermenigvuldigen met twee benaderingen a) "Degenen die er anders over denken: ze gaan hun gang maar" b) "Degenen die het niet me met eens zijn, zijn volslagen idioten" En dan komen we uit op vier categorieÎn, waarvan categorieÎn 1b) en 2b) er weer voor zorgen dat een inhoudelijke discussie erg moeilijk wordt. Bij deze aan hen het verzoek enige realiteitszin in acht te nemen, er is hier toch niemand die zich de wet laat voorschrijven. Terug naar de inhoud. Even een samenvatting van de genoemde argumenten - vel zelf je waardeoordeel: 1) Degenen die relatief onbeschermd gekleed gaan - Veel prettiger gezien de temperatuur - Je kunt je rijstijl aanpassen - Zorg dat je motor (remmen) in orde is - Andere weggebruikers zoals brommerrijders en wielrenners dragen ook geen pak - Een pak is niet verplicht - Het te warm hebben is ook slecht voor je inschattingsvermogen - Risico 'moet je soms nemen'. 2) Degenen die beschermd gekleed gaan (meerderheid) - Bescherming vermijdt hele enge wonden bij valpartijen - Valpartijen zijn niet altijd te voorkomen met anticiperen - Er zijn winddoorlatende pakken, dan valt de hitte wel mee - Als het heel warm is, pakken we de auto - Het is van overheidswege aanbevolen - Op een terras kan je je motorbroek uitdoen Zijn hier nog interessante aanvullingen op? Jaco (vandaag weer met de Volvo met raampje open) [img]/import/photos/p18778s.jpg[/img] |
« Next Oldest | Next Newest »
|