Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Met korte broek en T-shirt op motor?
Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:

Ik reed vroeger ook wel in short en shirt op de motor. Met zijspan dus in principe iets minder kwetsbaar. Totdat ik een insect tegen mijn keel kreeg die mij van de schrik stak. Direct gereageerd en toch 2 dagen last van gehad. Sindsdien in ieder geval sjaal om en handschoenen aan, en meestal ook een jas.
Zelfs bij een proefritje in het dorp, want de meeste ongelukken schijnen in de bebouwde kom te gebeuren, heb ik ergens gelezen.
Geniet ze!
Egbert
Reply
Reactie van bezoeker 'Jan W', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Precies, en daarom vallen in diezelfde categorie stoere scooterrijders ook zo ontzettend veel verkeersslachtoffers. Maar die jongens zullen ook wel minder goed uitkijken dan de t-shirt liefhebbers hierboven, dus die vergelijking gaat wel enigszins mank. Al gaat de onvoorspelbare rol van de andere weggebruikers - die Goldwingscene staat mij nog helder voor ogen - hier natuurlijk ook op.

Inderdaad, iedereen moet het zelf maar weten, maar ik vind dat bij warm weer zweten er gewoon bij hoort. Boven de 25 graden mijd ik 's middags in ieder geval de altijd snikhete snelweg, en meestal pak ik gewoon de Volvo (overigens nog zonder airbags maar wel nog met heel veel dik staal erin).
Ha die Jacco,

Grappig, hier vaak dezelfde overwegingen.
Boven de 25 graden pak ook ik liever mijn airbagloze Volvo...
Reply
Reactie van bezoeker 'baksteenjob', geïmporteerd van het oude forum:

Ik heb begrepen van mijn rijinstructeur dat het wel degelijk bij wet is geregeld dat je goede motorkleding aan moet. een spijkerbroek mag, maar in een korte broek, of met slippers aan..mag niet..

correct me if I am wrong..

Ik rijd trouwens met een jas van gaas met bescherming..zelfs in deze temperaturen goed te doen (kan het weten.. 2000 km deze week in Nl gereden)
Thermoondergoed voor de zomer zorgt er voor dat je gewoon een lederen broek aan kan hoor.. ik geef toe.. stilstaan..bij een stoplicht..is niet fijn..maar als je eenmaal rijdt.. dan gaat het prima..

heb ooit een man zien liggen die met spijkerbroek onderuit was geschoven.. sinds dien.. nooit meer zonder bescherming voor mij..

overigens..een vraag: wat zou veiliger zijn.. loom door de hitte in een pak en dus minder oplettend, of zonder pak..en dan wel koel en oplettend..?
Reply
Reactie van bezoeker 'Ab', geïmporteerd van het oude forum:

you're wrong baksteenjob.

In een T shirt en gympies mag je geen examen doen.....dat is wat anders als dat er wettelijke voorschriften rondom de kleding zijn.
Die zijn er buiten de helm (nog) niet !
Reply
Reactie van bezoeker 'J.B Vermeer', geïmporteerd van het oude forum:

Quote: you're wrong baksteenjob.

In een T shirt en gympies mag je geen examen doen.....dat is wat anders als dat er wettelijke voorschriften rondom de kleding zijn.
Die zijn er buiten de helm (nog) niet !
U heeft volledig gelijk, er zijn tot op heden nog geen wettelijke verplichtingen vwb de kleding, echter wel een reeks aanbevelingen, welke te lang zijn om hier uit de doeken te doen.
Het komt er in het kort op neer dat beschermende kleding, zowel boven als onder de gordel wordt aanbevolen in combinatie met veterloze (hoge) laarzen en handschoenen/wanten met protectie keurmerk.

Met Vriendelijke Groet,
J.B Vermeer
wachtmeester KLPD
Reply
Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi.

Tot op heden is er geen kledingsplicht voor motorrijders, behalve een helm.

Anders is het als je nu een motorrijbewijs wilt halen, dan ben je verplicht te lessen gekleed in een pak met beschermstukken, goede laarzen, handschoenen en een goedgekeurde helm.

Daarna mag je dus gewoon weer in je blote reet (maar met helm) op de motor rondrijden.

Groeten, Paul.
Reply
Reactie van bezoeker 'sjaak', geïmporteerd van het oude forum:

hallo baksteen job

toeval dat ik je naam hier tref
als het goed is zit ik te wachten op een antwoord over de door mij te koop
aan geboden k100 `85
zo als zovele willen ze foto, info enz enz maar dan even het karwei afmaken
dan is er niemand thuis
een antwoord is wel het minste dacht ik

m.v.g sjaak
Reply
Reactie van bezoeker 'Erik', geïmporteerd van het oude forum:

Het wordt bijna eentonig, maar ook ik rij altijd met (textiel)pak aan. Ik was dus ook een van die "idioten" die afgelopen woensdag bij 35+ graden gewoon met 2 vrienden een toertje (320 km.) heeft gemaakt. Ik dus in pak, de volgende in spijker en de derde in mouwloos shirt en lange broek, die mij dus voor gek verklaarde. Voor elk argument wat ik voor had, had hij er wel weer een tegen. Je komt er toch nooit uit, tot je het een keer ervaren hebt denk ik. . . ..
Het scheelt denk ik ook dat ik het met lessen/examen ook aan moest en dus niet beter weet.

Voordeel van het textielpak, onder de broek zit een korte broek, dus op het terras was ik de lachende derde. . . . . ;-))
Reply
Reactie van bezoeker 'Bep', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo,

Ik rij alleen als het sneeuwt de 40 km/dag met de auto.
Altijd mijn alle beschermende kleding aan.
BMW RIJDERS ZIJN TOCH GEEN WATJES.

M.VR.GR

Bep van Malde
Reply
Reactie van bezoeker 'baksteenjob', geïmporteerd van het oude forum:

@Sjaak:

afgelopen week auto in barrels gereden.. helaas..zit een 2e motor er dus niet meer in... jammer jammer jammer..

hierbij je antwoord dus..

Heel veel succes met de verkoop van je motor...

groeten,

Job
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)