Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Met korte broek en T-shirt op motor?
Reactie van bezoeker 'roel', geïmporteerd van het oude forum:

Eergisteren werd ik vermanend toegesproken door de politie op de snelweg, nadat ik in korte broek en T-shirt werd staande gehouden. Ben ik de enige die er wat gemakkelijk over denkt? Of zijn er meer 'wat minder beschermde' motorrijders? Ik heb de agent uitgelegd dat ik over goede remmen beschik en m'n rijstijl aanpas (en goed anticipeer op andere weggebruikers). Ik vind zelf wielrenners gevaarlijk, met dunne bandjes en een remweg van 200 meter (vooral bij nat weer). Maar ieder moet het zelf weten, toch? 't Is echt iets van de laatste tijd, dat geharnaste rijden. Maar dat is mijn mening... Overigens was de agent sympathiek en kon ik m'n weg zonder problemen vervolgen.
Reply
Reactie van bezoeker 'peerpas', geïmporteerd van het oude forum:

beste,
ieder zijn meug maar ik hoop dat de artsen die jouw moeten oplappen na een valpartij (die mischien wel niet jou schuld is) in een goede bui zijn want ik kan je verzekeren een paar centimeter vlees van je arm weg is een mooi puzzelwerk.
Groetjes,
PETER altijd met motorkleding
Reply
Reactie van bezoeker 'Jeroen', geïmporteerd van het oude forum:

Ik vind het preventieve gedrag van oom agent hierin dus prima. Ik werk in een ziekenhuis en zie de ellende. Daarom rij ik beschermd. De investering in een winddoorlatend pak is niet zo groot. Voor nog geen 200 euri's heb je een jasje en een broek. Dat is veel goedkoper dan een ziekenhuisopname.Het is even omschakelen in jouw denken maar het is goed als het een leefstijl is.Veel plezier.
Reply
Reactie van bezoeker 'frank ', geïmporteerd van het oude forum:

Kan toch echt niet meer tegenwoordig in het drukke verkeer. Zie je jezelf al geschaafd liggen aangereden door een autochauffeur die weer zo nodig druk moest zijn met bellen,
shekkie draaien, cd wisselen, vlieg wegjagen, dromen, kletsen, andere zender opzoeken,
routeplanner instellen. Dat wil je toch niet? het is inderdaad niet meer zo geaccepteerd
om bijna bloot te rijden maar dat is je hond laten poepen in het park ook niet meer en daar ben ik ook maar wat blij mee. En mijn kinderen ook.
Veilig tuus, frank.
Reply
Reactie van bezoeker 'berrie', geïmporteerd van het oude forum:

Roel

Het geharnaste iets van de laatste tijd???
Het onbeschermde lijkt me meer iets van de laatste tijd, hoe meer verkeer, hoe meer gevaar, hoe minder bescherming???

Lijkt me typisch iets voor de moderne trendrijders.

P.s doe je nog wel een helm op dan???
Reply
Reactie van bezoeker 'Arnold', geïmporteerd van het oude forum:

Roel ik zeg het recht voor je raap.
Ik vind je erg dom.

Arnold
Reply
Reactie van bezoeker 'Ronald B', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Eergisteren werd ik vermanend toegesproken door de politie op de snelweg, nadat ik in korte broek en T-shirt werd staande gehouden. Ben ik de enige die er wat gemakkelijk over denkt? Of zijn er meer 'wat minder beschermde' motorrijders? Ik heb de agent uitgelegd dat ik over goede remmen beschik en m'n rijstijl aanpas (en goed anticipeer op andere weggebruikers). Ik vind zelf wielrenners gevaarlijk, met dunne bandjes en een remweg van 200 meter (vooral bij nat weer). Maar ieder moet het zelf weten, toch? 't Is echt iets van de laatste tijd, dat geharnaste rijden. Maar dat is mijn mening... Overigens was de agent sympathiek en kon ik m'n weg zonder problemen vervolgen.
Tuurlijk kon je je weg vervolgen, er is in de wet namelijk niks geregeld over beschermende kleding, alleen de Helmplicht is wettelijk geregeld!
Het blijft natuurlijk aantrekkelijk om met dit weer in T-shirt en korte broek op je motor te stappen,maar het is en blijft werkelijk ONTZETTEND STOM, stap dan in je auto als je geen beschermende kleding wilt aantrekken omdat het zo warm is. Doe ik ook!!!
Mijn mening is dat je wel volslagen GEK moet zijn om zo de weg op te gaan.
Groeten
Ronald B

PS. test de asfalt bestendigheid van je huid eens op de volgende manier: zet ÈÈn of twee vingers stevig op het asfalt en trek dan je hand ca 10 cm naar achteren!! Geen schade, dan is je huid asfaltproof en hoef je dus geen beschermende kleding aan.
Reply
Reactie van bezoeker 'Roel', geïmporteerd van het oude forum:

Nou nou, erg eensgezind oneens met mij!
Ik heb ooit wel eens een ongeluk gehad, maar daar ben ik gelukkig redelijk goed vanaf gekomen (trui en spijkerbroek aan, geen handschoenen). Ellepijp en spaakbeen gebroken, duim eraf (is er weer opgezet). Toch ben ik van mening gebleven dat deze hobby het lekkerst is te beoefenen pruttelend door een polderweggetje met 50 km per uur in korte broek en T-shirt. En dat is geen stoerdoenerij, maar gewoon m'n mening! Nogmaals, met een racefiets ben je veel kwetsbaarder! En dat wordt wel breed geaccepteerd!
Wel ben ik benieuwd of de reageerders consequent zijn op het gebied van levensbedreigende zaken:
1-fietsen in de stad? welke bescherming?
2-ongezond eten?
3-roken?
4-altijd gordel om in auto, ook voor de boodschap om de hoek?
5-goed bewegen?
6-goed ventileren bij verfspuiten?
Ik kan zeggen dat ik op 1 en 4 (en dan het 'ongeharnaste motorrijden' slecht scoor, maar voor de rest heb ik goede overlevingskansen...

[img]/import/photos/p18665s.jpg[/img]
Reply
Reactie van bezoeker 'peer', geïmporteerd van het oude forum:

hoi allemaal
het probleem tegen woordig is de div communicatie middelen
we kunnen alles om ons heen in hokjes, getallen, hoeveelheden
en het belangrijkste, wat het kost zetten, en daar maken we elkaar weer gek mee
ook leren we hier mee op elkaar te letten en er op te wijzen hoe stom het
is of gevaarlijk wat je doet

nog even en je krijgt een inval bij macdonalds omdat je vet eten op je bord hebt
of wat te denken van mensen die roken
en die ondanks dat ze 5km van hun werk wonen toch met de auto gaan
wat vind je van die lui die met de muziek op120db in de auto zitten, en bij hun baas maar klagen over gehoor beschadiging omdat de machines zoveel geluid maken
of mensen gaan roeien zonder zwemdiploma of redingsvest aan ( lekker met 35 graden )

DE auto,onverantwoord dat er iemand nog in een b.v alto durft te stappen
of een beurt laten doen bij iemand die geen merk dealer is
je grenzen verleggen in de ardennen ,met een stuk touw aan een berg gaan hangen of met een paar bijelkaar gebonden palen de rivier bulderen om vervolgens weer naar huis te rijden in je volvo met tig airbags allerlei kreukelzone's ,en licht aan

maar dat er dan vervolgens tig vrachtwagenchaufeurs rond rijden die gisteren nog
achter hun paard liepen op het land met een rijbewijs gekregen bij een fles drank
daar hoor je niets van,iedere week vallen er wel een paar om met alle gevolgen van dien

ik denk dat we niet zo moeten zeuren, we hebben hier in nederland niets meer echt omhanden ook niet daar in denhaag behalve als het geld opleverd

laat de mensen zelf beslissen wat ze doen zolang ze andere er niet mee in gevaar
brengen, ik zelf rij gewoon met de jas aan
je voelt zelf de pijn en de ellende en in het ziekenhuis moeten ze niet zeuren
een junk word ook geholpen, een voetballer ook enz enz

dus zoek het uit zou ik zeggen en maak je niet druk met dit weer
ze doen toch wat ze zelf willen, motorrijden is toch vrijheid blijheid ( zo lang het goed gaat )

Reply
Reactie van bezoeker 'Roel', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:hoi allemaal
het probleem tegen woordig is de div communicatie middelen
we kunnen alles om ons heen in hokjes, getallen, hoeveelheden
en het belangrijkste, wat het kost zetten, en daar maken we elkaar weer gek mee
ook leren we hier mee op elkaar te letten en er op te wijzen hoe stom het
is of gevaarlijk wat je doet

nog even en je krijgt een inval bij macdonalds omdat je vet eten op je bord hebt
of wat te denken van mensen die roken
en die ondanks dat ze 5km van hun werk wonen toch met de auto gaan
wat vind je van die lui die met de muziek op120db in de auto zitten, en bij hun baas maar klagen over gehoor beschadiging omdat de machines zoveel geluid maken
of mensen gaan roeien zonder zwemdiploma of redingsvest aan ( lekker met 35 graden )

DE auto,onverantwoord dat er iemand nog in een b.v alto durft te stappen
of een beurt laten doen bij iemand die geen merk dealer is
je grenzen verleggen in de ardennen ,met een stuk touw aan een berg gaan hangen of met een paar bijelkaar gebonden palen de rivier bulderen om vervolgens weer naar huis te rijden in je volvo met tig airbags allerlei kreukelzone's ,en licht aan

maar dat er dan vervolgens tig vrachtwagenchaufeurs rond rijden die gisteren nog
achter hun paard liepen op het land met een rijbewijs gekregen bij een fles drank
daar hoor je niets van,iedere week vallen er wel een paar om met alle gevolgen van dien

ik denk dat we niet zo moeten zeuren, we hebben hier in nederland niets meer echt omhanden ook niet daar in denhaag behalve als het geld opleverd

laat de mensen zelf beslissen wat ze doen zolang ze andere er niet mee in gevaar
brengen, ik zelf rij gewoon met de jas aan
je voelt zelf de pijn en de ellende en in het ziekenhuis moeten ze niet zeuren
een junk word ook geholpen, een voetballer ook enz enz

dus zoek het uit zou ik zeggen en maak je niet druk met dit weer
ze doen toch wat ze zelf willen, motorrijden is toch vrijheid blijheid ( zo lang het goed gaat )
Nou weet ik hoe ze aan de uitdrukking 'toffe peer' komen. Je treft de roos, peer!
Gelukkig is een rood wijntje goed voor de bloeddoorstroming dus medisch verantwoord; ik neem er straks eentje op je!
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)