Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Motor houdt in bij extra gas,
Reactie van bezoeker 'Ed Vijgen', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo,
Ik heb een BMW R 75/7 loopt als een trein,maar de laatste tijd wanneer ik extra gas geef (autobaan) bij +/- 140 houdt hij in .Als ik gas een beetje terug neem loopt hij weer harder. Wat kan dit zijn?
Reply
Reactie van bezoeker 'Roel', geïmporteerd van het oude forum:

Volgens mij is er sprake van een te rijk mengsel. Lijkt me een kwestie van de carburateurs beter afstellen.

Groeten,
Roel.

[img]/import/photos/p18637s.jpg[/img]
Reply
Reactie van bezoeker 'Marco', geïmporteerd van het oude forum:

Dag Ed,

Ik vrees dat in tegenstelling met Roel het een kwestie is van te weinig brandstof.
Dit kan worden veroorzaakt door een verstopt filter of zeefje in de benzineleiding.

Ook zou het een beetje op gasvorming door de hitte in de benzineleiding kunnen zijn (vaporlock).

Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat er geen problemen zijntot 140 Km en dat er daarboven ineens teveel brandstof komt.
Groetjes,
Marco
Reply
Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi.

Ik gok op de membramen in de carb's.

Groeten, Paul.
Reply
Reactie van bezoeker 'dunya', geïmporteerd van het oude forum:

als de motor bij volgas gaat inhouden en als je het gas een klein stukje terug draait weer goed loop beteken dat hij te weinig brandstof krijgt
2 dingen of je carb. is vies en moet schoongemaakt worden of de flotters moeten afgestelt worden
Reply
Reactie van bezoeker 'Jeroen', geïmporteerd van het oude forum:

Bij mij gebeurde hetzelfde bij 130 km p uur. Dacht dat er te weinig brandstof kwam maar het toch eerst wat geexperimenteerd met de afstelling van de carburateur. Deze bleken niet goed afgesteld. Daarna kon ik gewoon weer vol gas
Reply
Reactie van bezoeker 'g.jeeninga', geïmporteerd van het oude forum:

hallo heb ik ook mee gemaakt met mijn 75-5 bmw nederland aangeschreven, orginele sproeiers gemont. bleek naderhand dat de klepgeleiders te veel speling hadden,nieuwre ingezet probleem opgelost.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)