Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Voor het eerst sinds tijden pech onderweg
#1
Reactie van bezoeker 'Jan W', geïmporteerd van het oude forum:

Ik heb mijn R100RT nu al 18 jaar en voor het eerst heeft hij mij laten staan.
Hij haperde al sinds een dag dus dat wees op electrische problemen.
Maar vrijdagmiddag op weg terug naar huis stopte hij er echt mee.
Dus de jas maar eens uit getrokken en op de nieuwe oprit vanuit Nieuwegein de A27 op eens op mijn dooie akkertje de deksel eraf geschroeft.
De puntjes eens bekeken of die waren ingebrand en dat bleek niet het geval.
Ook de bougiekabels eens gekontoleerd op schuurplekken en doorslagvlekken maar ook dat was ok.
Toen de condensator maar vervangen omdat ik die altijd extra bij mij heb en dat bleek het euvel.
Drie kwartier later reed de oude pruttelbak weer.
Gelijk ook ontdekt dat de litzedraad naar een van de koolborstels gebroken was en de claxon maar even "getuned"

Wat mij wel heel erg verbaasde, maar dat zal de nieuwe tijd wel zijn, dat er echt helemaal NIEMAND stopte. Zelfs niet andere motorrijders.
Het zal wel aan mij liggen maar ik stop altijd.

R100RT '79 279.700km
Reply
#2
Reactie van bezoeker 'Ton van Schilt', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Ik heb mijn R100RT nu al 18 jaar en voor het eerst heeft hij mij laten staan.
Hij haperde al sinds een dag dus dat wees op electrische problemen.
Maar vrijdagmiddag op weg terug naar huis stopte hij er echt mee.
Dus de jas maar eens uit getrokken en op de nieuwe oprit vanuit Nieuwegein de A27 op eens op mijn dooie akkertje de deksel eraf geschroeft.
De puntjes eens bekeken of die waren ingebrand en dat bleek niet het geval.
Ook de bougiekabels eens gekontoleerd op schuurplekken en doorslagvlekken maar ook dat was ok.
Toen de condensator maar vervangen omdat ik die altijd extra bij mij heb en dat bleek het euvel.
Drie kwartier later reed de oude pruttelbak weer.
Gelijk ook ontdekt dat de litzedraad naar een van de koolborstels gebroken was en de claxon maar even "getuned"

Wat mij wel heel erg verbaasde, maar dat zal de nieuwe tijd wel zijn, dat er echt helemaal NIEMAND stopte. Zelfs niet andere motorrijders.
Het zal wel aan mij liggen maar ik stop altijd.

R100RT '79 279.700km
Mooi is dat he Jan als je het zelf voor elkaar kan krijgen.

Ik herinner me eens een moment het zal 1979 of 1980 geweest zijn dat ik opweg naar mijn mates in Frankrijk de eerste km door hoosbuien heen moest met mijn R 60/6 . In de omgeving van Namen kwam ik onder een viaduct tot stilstand.
(gelukkig enigzins droog)

Ik draai de 3 schroeven los van het onstekingsdeksel en het water zeek er uit, de contactenpunten hadden in het water gefunctioneerd totdat het water te hoog kwam en de motor noppa deed. Contactpunten opgeschuurd met een vijltje wat ik altijd bij me had deksel dicht en rijden maar weer.
OOk toen stopte er overigens niemand..
Reply
#3
Reactie van bezoeker 'Roel', geïmporteerd van het oude forum:

Het zal in 1982 geweest zijn dat ik voor de enige keer met pech langs de weg kwam te staan met m'n R75/6. Ik stond nog geen 5 minuten of een BMW met zijspan stopte en hielp me weer op weg. Ook ik zal, als ik een motorrijder met pech zie staan, altijd even stoppen en vragen of ze hulp van me nodig hebben. Maar inmiddels is dat, lijkt me, niet meer gebruikelijk... Hetzelfde geldt voor zwaaien naar collega-motorrijders, wat ik ook stug blijf volhouden. Zouden de zwaaiers misschien ook de pech-onderweg-helpers zijn?
Reply
#4
Reactie van bezoeker 'Roel', geïmporteerd van het oude forum:

Het zal in 1982 geweest zijn dat ik voor de enige keer met pech langs de weg kwam te staan met m'n R75/6. Ik stond nog geen 5 minuten of een BMW met zijspan stopte en hielp me weer op weg. Ook ik zal, als ik een motorrijder met pech zie staan, altijd even stoppen en vragen of ze hulp van me nodig hebben. Maar inmiddels is dat, lijkt me, niet meer gebruikelijk... Hetzelfde geldt voor zwaaien naar collega-motorrijders, wat ik ook stug blijf volhouden. Zouden de zwaaiers (die er gelukkig nog volop zijn) misschien ook de pech-onderweg-helpers zijn?
Reply
#5
Reactie van bezoeker 'Jan', geïmporteerd van het oude forum:

ja inderdaad, ook groeten wordt volgens mij steeds minder. Ik blijf stug volhouden, behalve op de snelweg.

Overigens stop ik als het enigzins verantwoord is voor motorrijders met pech, ook als ik met de auto ben. Als er al meerderen bij het pechgeval aanwezig zijn veranderd de zaak natuurlijk.

Heb trouwens jaren geleden moeten lullen als Brugman om onder een bekeuring uit te komen wegens onterecht stoppen op de vluchtstrook. Mijn motor had immers geen panne, dus had ik daar niets te zoeken. Dit houdt me overigens niet tegen toch te stoppen natuurlijk.

Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)