Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
EMW
Reactie van bezoeker 'Ton van Schilt', geïmporteerd van het oude forum:

Per ongeluk kwam ik vandaag op een Site van EMW R 35 (en er staat er een op marktplaats te koop) en het zijn sprekend BMWees.
Maar wie weet hoe die EMW tot stand is gekomen werden ook in Duitsland gemaakt zo blijkt.

maar wie weet er het fijne van
Reply
Reactie van bezoeker 'Arnold', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi,

Ik weet het fijne er ook niet van,wel weet ik wat EMW betekent namelijk Eisenacher motor werk.
En dat er in de tweede wereld oorlog,er BMW's werden gemaakt.
In de stad Eisenach(voor malig oostduitsland) ben ik wel eens in het EMW museum geweest jaren terug ik weet niet of het nog bestaat.
Maar er is op het net nog veel meer informatie te vinden.
Ik hoop dat ik je een beetje opweg heb geholpen.

Arnold
Reply

Quote:Hoi,

Ik weet het fijne er ook niet van,wel weet ik wat EMW betekent namelijk Eisenacher motor werk.
En dat er in de tweede wereld oorlog,er BMW's werden gemaakt.
In de stad Eisenach(voor malig oostduitsland) ben ik wel eens in het EMW museum geweest jaren terug ik weet niet of het nog bestaat.
Maar er is op het net nog veel meer informatie te vinden.
Ik hoop dat ik je een beetje opweg heb geholpen.

Arnold
Hoi Arnold,

Dank voor je reactie
wat je schrijft wist ik al maar waar ik in geintreseerd ben hoe dit merk tot stand is gekomen.
Ook gejat zoals bij Ural en Depnr het geval was of ??
Reply

Toch maar ff gegoogeld en wel op zoeken op Nl sites en daar kwam ik het antwoiord op mijn vragen tegen.
Op http://nl.wikipedia.org/wiki/EMW
Reply
Reactie van bezoeker 'Marc Rombouts ', geïmporteerd van het oude forum:

volgens mij zit het zo
Bmw heeft zelf een tweede productie vestiging in Eisenach geopend voor de oorlog
omdat ze de vraag ( vanw ege de militaire opbouw niet meer aankonden in hun bestaande vestiging ) en gaf zelf aan waar de moto gebouwd werd door de naam Bmw ( bayern ) of Emw (Eisenach )
DE naam Emw is dus door Bmw zelf geintroduceert.

Nadat de sovjets de fabriek in Eisenach veroverd hadden hebben ze de bestaande
productie gewoon verder gezet en eigenlijk weinig of niets veranderd aan de bestaande modellen en ook de naam EMW behouden .

( Duitsland verloor overigens alle patent rechten op de ganse duitse industriele productie aan de gealieerden als compensatie voor de aangerichte schade )

de sovjets waren uiteraard niet dom en hebben natuurlijk wel alle bestaande
modellen goed bestudeerd en bepaalde productie processen
die ze interessant vonden gecopieerd naar hun motoren (Ural en Depnr)
vandaar de vele gelijkenissen.

Maar gezien de geschiedenis viel de aanvoer van het hoogwaardige duitse staal uit het ruhr gebied weg en werd dit daarom aangevoerd vanuit rusland.
Dit wordt aanzien als minderwaardige kwaliteits staal omdat duits staal de top was .

ook bepaalde onderdelen die vroeger vanuit Bayern of de rest van Duitsland
naar Eisenach werden verstuurd waren voor de sovjets niet meer beschikbaar. Ze kopieerden en produceerden die ontbrekende onderdelen dan maar in hun eigen russische fabrieken om de Emw productie aan de gang te houden.

Emw moto's geproduceerd na de oorlog worden daarom aanzien als zijnde de mindere van de Bmw's .
niet zozeer omdat het ontwerp minderwaardig was , dat was simpelweg identiek hetzelfde als voorheen , de sovjets gebruikten de bestaande
mallen zelfs gewoon verder , maar kwalitatief zijn ze minder goed .

hoop hier niet te veel fouten gemaakt te hebben .

Groetjes
Marc Rombouts

Reply
Reactie van bezoeker 'Helmer', geïmporteerd van het oude forum:

@Marc,
is juist
mvg
Helmer/Almere
Reply
Reactie van bezoeker 'Roel', geïmporteerd van het oude forum:

En dan nog even de waarde volgens een gerenommerd Duits klassiekertijdschrift van Motorrad (helaas van 2005. maar 't zal niets of niet veel schelen met 2006):
R35/2 klasse 1: Ä 5.000 klasse 2: Ä 3.900 klasse 3: Ä 2.700 klasse 4: Ä 1.500 klasse 5 Ä 800
R35/3 klasse 1: Ä 4.900 klasse 2: Ä 3.800 klasse 3: Ä 2.600 klasse 4: Ä 1.400 klasse 5 Ä 700
Klasse 1 = Onberispelijke staat, geen technische gebreken, onberispelijk uiterlijk en origineel.
Klasse 5 = restauratieobject, ontbrekende delen, niet berijdbaar, maar wÈl restaureerbaar.

Trouwens, wisten jullie dat een BMW R37 de duurste klassieker van BMW is?
Respectievelijk Ä 36.500; Ä 32.500; Ä 28.800; Ä 25.500 en Ä 22.000 waard (klasse 1 t/m 5).
Reply
Reactie van bezoeker 'Martin', geïmporteerd van het oude forum:

Ik dacht verdomd dat emw after war frenche produkten waren, zker de warmte, hoe heette dat dan ook al weer?
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)