Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
koppelingsplaat R100T bj 79 Sachs of EBC
#1
Reactie van bezoeker 'Berry', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo,

ik moet de koppelingsplaat vervangen van mijn R100T (is waarschijnlijk zelfde als R100/7), en weet niet of de Sachs of de EBC de beste keus is.
Er zat waarschijnlijk een Sachs in, op de plaat stond in ieder geval een merkje met een S, de plaat had een artikel(?)nummer 1864 374 033, de tekst 'MADE IN GERMANY', en op de achterkant stond '2.94', waarschijnlijk produktiedatum(?). De voering op deze plaat is gelijmd, niet gepopnageld.
Wie kan mij advies geven?

Bij voorbaat dank.
Berry


Reply
#2
Reactie van bezoeker 'Arnold', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo,

Was je tevreden met die plaat?
Als dat zo is zet je toch weer het zelfde merk terug in je motor.

Groeten Arnold
Reply
#3
Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi.

Sachs was vroeger hofleverancier (eigenlijk Fichtel&Sachs) voor koppelingsplaten voor Herr BMW.
Heute zu Tage levert BMW alleen nog eigen merk, maar wie maakt die? (F&S?)

EBC en Lucas maken ook platen, ik heb laatst een Lucas in een 1100 gebouwd, zonder problemen.
De vraag is, hoe houdt die Lucas zich tov. een origineel? Qua prijs zit er niet veel in.

Groeten, Paul.
Reply
#4
Reactie van bezoeker 'Jan W', geïmporteerd van het oude forum:

Zet er dan gelijk een zwaardere veer in.
Da's belangrijker.
Of vraag het onze gastheer.
Reply
#5
Reactie van bezoeker 'Berry', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Hallo,

Was je tevreden met die plaat?
Als dat zo is zet je toch weer het zelfde merk terug in je motor.

Groeten Arnold
Ik heb die R100T vorig jaar gekocht en kwam er pas achter dat de koppeling slipte nadat ik hem gekocht had. De achterste krukaskeerring lekt waardoor de plaat vet is.
Ik heb dus geen ervaring met een van beide platen. Ik wil de beste, maar als ze even goed zijn (de hobbyist levert alleen deze 2) wil ik de goedkoopste, en dat is de EBC.

Groeten Berry.
Reply
#6
Reactie van bezoeker 'Bert', geïmporteerd van het oude forum:

Ooit eens een EBC koppelingsplaat in een K75 gebouwd en zal dit nooit weer doen.

Hij ontkoppelde niet goed.

Vervangen door een sachs plaat en geen enkel probleem.

Later de EBC plaat nog weer eens in een K75 gezet en hetzelfde gedoe.

Wederom hetzelfde probleem en na het vervangen door een sachs plaat probleem weer opgelost.

Koppelingsplaat maar met een grote boog gelijk weggegooid.

Bij koppelingsplaten zou ik dus geen EBC toepassen maar gewoon sachs.

Let wel, ik heb geen hekel aan EBC want de remblokken bevallen wel goed.

Reply
#7
Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi.

Quote:ik wil de goedkoopste

Meestal is goedkoop=duurkoop.

Ik zou er gewoon een originele plaat in zetten, die paar €€ meer bepaar je dan als de 'aftermarket' niet zou voldoen.

Groeten, Paul.
Reply
#8
Reactie van bezoeker 'Berry', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Hoi.

Quote:ik wil de goedkoopste

Meestal is goedkoop=duurkoop.

Ik zou er gewoon een originele plaat in zetten, die paar €€ meer bepaar je dan als de 'aftermarket' niet zou voldoen.

Groeten, Paul.
hallo allemaal,

deze quote klopt niet helemaal, ik schreef
Quote:ik wil de beste, maar als ze even goed zijn ...wil ik de goedkoopste.
.
Iedereen hartelijk dank voor de reakties, m.n. Bert, ik zal er een Sachs in zetten.

groeten Berry

Reply
#9
Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi.

Yep, sorry.
Te snel gelezen.

Als er geen kwaliteitsverschil is, dan zou ik ook voor de goeiekoopste gaan.

Groeten, Paul.
Reply
#10
Reactie van bezoeker 'Marco', geïmporteerd van het oude forum:

Zeer vele jaren heb ik beroepsmatig uitsluiyend F&S (Sachs) koppelings delen dus ook ~platen gebruikt.
Ik kan er slechts ÈÈn antwoord op geven:
Perfect!
Nimmer een probleem mee gehad.
Groetjes
Marco
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)