Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vermogen R100RT
Reactie van bezoeker 'Luc', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo,

Mijn R100RT doet het niet goed bij dit warme weer. De motor is minder soepel, accelereren in 5de bij 120 km/h gaat niet vlot (om niet te zeggen niet), ik moet een versnelling naar beneden en het gas flink open wil er wat vaart in komen. Ik had het reeds enkele keren opgemerkt, gisteren heb ik er echter speciaal op gelet en ik kan het niet ontkennen. Ik heb eenzelfde traject twee keer gedaan, in de namiddag bij warm weer en 's avonds bij fris weer. Het verschil is overduidelijk, bij koud weer heeft de motor veel meer pit, bij 120 km/h in 5de trekt de motor vlot door naar 160 (met passagier) zonder herschakelen. Bij warm weer durf ik zelfs niet naar 140 omdat ik de indruk heb dat de motor het niet aan kan. Iemand soorgelijke ervaringen?
mvg,
Luc
Reply
Reactie van bezoeker 'marcel', geïmporteerd van het oude forum:

Typisch, per ongeluk witte benzine getankt? Zouden de gasschuiven heel misschien klemmen? Kijk eens naar de membramen.
Reply

Aan de benzine kan het niet liggen, ik tank steeds dezelfde. Ik denk eerder dat er iets met de carb's scheelt, vraag is echter wat. Ik merk ook dat er een "zuigend geluid" hoorbaar is ter hoogte van de rechtse carburator, ook dit had ik vroeger niet. Het geluid klinkt net alsof er K&N luchtfilters gemonteerd zijn.
mvg,
Luc
Reply
Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi.

Wat Marcel zegt, kijk eens naar de membramen.

Groeten, Paul.
Reply
Reactie van bezoeker 'marcel', geïmporteerd van het oude forum:

Uiteraard ook even naar de aanzuigrubbers, klemmen goed vast?
Reply

Ga dit zo spoedig mogelijk controleren, misschien vervang ik de membranen wel direct als de boel toch open ligt. 'k hou jullie op de hoogte!
mvg,
Luc
Reply
Reactie van bezoeker 'Jeroen', geïmporteerd van het oude forum:

Heb ook ooit zoiets gehad. Achteraf bleek dat de beide carbs gewoon niet als combinatie goed afgesteld waren. Succes
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)