Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ontluchten remmen.
Reactie van bezoeker 'Bert', geïmporteerd van het oude forum:

Goedemorgen,

Heeft iemand een tip hoe je het best de voorremmen van een K75 (zonder ABS) kunt ontluchten.

Wij hebben het idee dat er nog lucht in de leiding zit. (Misschien wel de leiding tussen de beide remklauwen).

Wij hebben het tot nu toe als volgt gedaan: Slang op de ontluchtingsnippel op de linker remklauw welke loopt naar een potje geplaatst op de grond. Daarna continue doorpompen met de handrem terwijl er voldoende olie in het reservoir zat. Toch vinden wij het eindresultaat niet bevredigend en vermoeden wij dat er nog lucht inzit.

Helaas hebben wij niet de beschikking over een ontluchtings apparaat dus vandaar mijn vraag over een eventuele tip.

Met vriendelijke groet,

Bert
Reply
Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi.

Je hebt het alleen over de linker klauw, moet je rechts niet doen, dan?

Het is zaak alle nippels te ontluchten, die je tegenkomt.

Mocht je na het ontluchten nog niet tevreden zijn, dan de remhendel aanknijpen, vastbinden, en een nacht laten staan.
werkt altijd.

Groeten, Paul.
Reply
Reactie van bezoeker 'Bert', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo Paul,

Bedankt voor de tip. Het vastbinden van de remhendel was inderdaad de oplossing.

Groet,

Bert
Reply
Reactie van bezoeker 'sander', geïmporteerd van het oude forum:

Bij mij ook, werd er bijna gek van. Snap ook niet waarom deze truuk werkt.
Bedankt!

Sander
Reply
Reactie van bezoeker 'Ron', geïmporteerd van het oude forum:

Ook ik heb dit probleem met mijn 75, de hoofremcilinder en O-ring vervangen, en toch blijf ik druk verliezen, ondanks een nacht op spanning, ontluchten en geen zichtbare lekkage.
Reply
Reactie van bezoeker 'Sander', geïmporteerd van het oude forum:

Beste, had hetzelfde probleem, lucht in de hevel. vandaag de oplossing gevonden door het voorwiel te demonteren (leg iets zwaars op de achterzijde van de motor zodat het voorwiel vrijkomt) nu kun je de klauwen demonteren met alle leidingen er nog aan. langzaam kantelen en op de leiding tikken zodat de belletjes naar het ontlchtingsnippel lopen. Tussen de blokken even een roerstokje voor de verf stoppen en je kunt ontluchten. handig om de tangen met een touwtje ergens aan vast te maken, heb je weer een hand vrij!rnrngroet,rnSander
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)