Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Foutcode computer R1100 rs
Reactie van bezoeker 'Marcoen', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo,
Dankzij dit forum heb ik de gaskleppen van de R1100rs netjes kunnen afstellen en de zaak mooi syncroon afgesteld. De motor loopt nu echter naar mijn gevoel veel te rijk. Zwarte rook en een hoog benzineverbruik(niet exact gemeten, maar na 75 km tank half leeg). Ik denk dat er een sensor niet werk(of gewerkt heeft) en de computer op noodprogamma drraait. Ik weet dat de foutcode relatief gemakkelijk uit te lezen is, maar ik heb hier nog geen ervaring mee, en heb hiervoor ook nog geen apparatuur. Mijn vraag is of er iemand,die hiermee ervaring heeft, berijd is dit samen met mij te willen uitzoeken. Dus de foutcode van de computer uitlezen en zodoende de storing lokaliseren. Ikzelf woon in Hoogstraten, dit is tussen Breda en Antwerpen.
Bij voorbaat dank,
Marcoen
Reply
Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi.

Voor het uitlezen en resetten, lees je onderstaande links eens door.
Is eigenlijk heel simpel en al wat je nodig hebt is een 12V LED, een analoge multimeter werkt ook.

http://www.bmwgsclub.nl/motronic-reset.html

Als dit niks oplevert, zou ik eens de brandstofdruk meten.
Een T-stuk in de persleiding, manometer eraan, starten en dan moet je ongeveer 2,5/3 bar meten.
Als de drukregelaar defect is, zal er de volledige pompdruk van 5 bar op de injectoren staan

Groeten, Paul.
Reply
Reactie van bezoeker 'marcel', geïmporteerd van het oude forum: