Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Gele benzinevlekken op het blok/carburateurs
Reactie van bezoeker 'Dolf', geïmporteerd van het oude forum:

Wie weet hoe ik het beste de vergeelde delen van het blok/carbs kan reinigen, zonder meteen e.e.a. te moeten glasparelen?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groeten. Dolf.
Reply
Reactie van bezoeker 'peter v oossanen', geïmporteerd van het oude forum:

Ha Dolf,

Ik reinig dat met de gele dasty van de wibra, erop spuiten 1 minuut laten intrekken, met kwast of borsteltje vuil los wrijven, afspoelen en klaar!

succes

grt, peter v oossanen
Reply
Reactie van bezoeker 'Jan W', geïmporteerd van het oude forum:

Wat?!
Dasty nu ook al op het motorforum?
De roze schijnt goed te werken als velgenreiniger...
Reply
Reactie van bezoeker 'Ton van Schilt', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Wat?!
Dasty nu ook al op het motorforum?
De roze schijnt goed te werken als velgenreiniger...
Ik gebruik het voor van alles en nog wat op de motor in de keuken etc geel groen blauw het is verreekte goed spul.
Haalde bij de yamaha's die ik ook nog heb de zwaarte verf van de velgen (de gele) zo aggresief is het spul
Reply
Reactie van bezoeker 'Tjeerd ', geïmporteerd van het oude forum:

Beste Dolf
Voor dit probleem gebruik ik gewone caburateurreiniger. Ik heb dit spul een keer gekocht om de carburateur van mijn auto schoon te maken. Normaal spuit je dat spul in je carburateur. Omdat het spul de aanslag aan de binnenkant van je carb oplost (en mee verbrand) heb ik het een keer gebruikt voor de buitenkant van de carburator op mijn BMW. Die gele meuk loste op als sneeuw voor de zon

groet Tjeerd
Reply
Reactie van bezoeker 'Jeroen', geïmporteerd van het oude forum:

Soms wil hele fijne staalwol ook werken. Mijn blok wordt daar schoon van
Reply
Tja ik was aan het zoeken op carburateurs en kwam deze vraag tegen. Tja beter laat dan nooit maar de benzine residuen haal je eenvoudig weg met thinner.

Wel oppassen voor Or-ringen en andere rubberen pakkingen / onderdelen want die lossen op. werkt prima.

René
Reply
Reactie van bezoeker 'kibbelveen', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Wie weet hoe ik het beste de vergeelde delen van het blok/carbs kan reinigen, zonder meteen e.e.a. te moeten glasparelen?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groeten. Dolf.
WD 40 werk ook prima. Wel met schone doek afvegen!

Reply
Reactie van bezoeker 'henry', geïmporteerd van het oude forum:

ik gebruik ook de gele dasty om de carburateur aan de buitenkant en de binnenkant van de vlotterbak schoon te maken, werkt perfect. de dasty goed afspoelen met water en daarna de carburateur met siliconenspray of wd40 inpuiten anders wil die nog weleens wat wit uitslaan,denk dat er toch 1 of ander zuur in de dasty zit.

henry
Reply
Op ongelakte metalen delen krijg ik geel-bruine brandstofplekken ook vrij goed weg met gewone spiritus
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)