Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Axiale speling
Reactie van bezoeker 'Lvan riek', geïmporteerd van het oude forum:

Heeft de axiale speling ( dikte van de ring) invloed op de werking van de koppeling van een R75/5.
Ik heb last van bij een warme motor van een niet meer goed te doseren koppeling,
grijpt uit stilstand direct aan ( schiet dus van zijn plaats,kan niet meer koppeling langzaam laten opkomen) Ik heb inmiddels alles al vernieuwd, plaat,diafragmaveer, drukplaat, drukpen en ook een axiale ring tussen de bak en koppeling.
Reply
Reactie van bezoeker 'Jan W', geïmporteerd van het oude forum:

Blijft de hefboom niet "achter" het frame hangen?
Daar waar de koppelingskabel vast zit.
Reply
Reactie van bezoeker 'louis van rijn', geïmporteerd van het oude forum:

Hi R75 driver,

Ik weet waar dat aan ligt, heb het idenntieke euvel gehad aan een R60/5 met 4 bak. Na een lange snelwegrit, waarbij de bak eerst eens echt warm werd trad het euvel op. Diep in Duitsland in Ravensburg een BMW werkstatt opgezocht en de Meister zei meteen: Axialspiel der Haupt welle zu gross. : axiale speling van de hoofd versnellingsbak as is te groot. Enfin vakantie afgemaakt en thuis gekomen.
Thuis heb ik dus de bak uitgebouwd en met een meetklok de axiale speling van de v-bak as getest: inderdaad ca 0.7 mm. Motor Houtrust in Scheveningen ( de vader van Pim) heeft toen de as speling uitgeshimd, en ik heb de bak weer gemonteerd: weg probleem. dat was het dus.

Als je handig ben meet je de axiale speling van de hoofdas, demonteert alleen het achterdeksel en doet een vulring van de goede dikte (iets meer dan de speling, bijv 0.15 mm meer) op het laatste lager. Bakdeksel erop en weg probleem.

Dag,

Louis
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)