07-10-2006, 01:05 AM
Reactie van bezoeker 'Louis van Rijn', geïmporteerd van het oude forum:
In mijn R100RS (1978) zitten hele kleine, nauwelijks zichtbare scheurtjes die lopen van de buitenste gaatjes van de doorboringen naar de rand van de schijf. Er zijn 4 scheurtjes zichtbaar, die vrijwel staan op de positie 12 uur, 3 uur, 6 uur en 9 uur.
Sommige andere gaatjes hebben ook micro scheurtjes, maar die zijn korter (ca 2-3 mm)en hebben de rand van de schijf nog niet bereikt. Alle scheurtjes staan precies naar buiten gericht. De remschijven zijn nog niet "versleten" wel licht ingelopen. Ik rem rustig en vermoed dat de scheurtjes er al in zaten toen ik de motor kocht. Km stand is nu 136.000.
De machine remt mooi, niet grommend of schokkend. De remmen lopen niet aan, en zijn niet heet na een rit. Ze zijn gelijk warm, handwarm na een rit van 40 km, door gemend verkeer.
Heeft iemand in Nederland een foto van een gebroken schijf, waar het dus fout ging? Of gaat het gewoon nooit fout met een gescheurde schijf (het meest waarschijnlijk)? Dus hij slijt op en gaat met microscheutjes en al de schrootbak in?
Is dit een bekend verschijnsel, of is er later een betere schijf gekomen, of wie weet er iets over te vertellen? Is het BMW kwaliteit of zijn het after sales schijven geweest?
Iedere informatie is welkom. bedankt alvast , louis.
In mijn R100RS (1978) zitten hele kleine, nauwelijks zichtbare scheurtjes die lopen van de buitenste gaatjes van de doorboringen naar de rand van de schijf. Er zijn 4 scheurtjes zichtbaar, die vrijwel staan op de positie 12 uur, 3 uur, 6 uur en 9 uur.
Sommige andere gaatjes hebben ook micro scheurtjes, maar die zijn korter (ca 2-3 mm)en hebben de rand van de schijf nog niet bereikt. Alle scheurtjes staan precies naar buiten gericht. De remschijven zijn nog niet "versleten" wel licht ingelopen. Ik rem rustig en vermoed dat de scheurtjes er al in zaten toen ik de motor kocht. Km stand is nu 136.000.
De machine remt mooi, niet grommend of schokkend. De remmen lopen niet aan, en zijn niet heet na een rit. Ze zijn gelijk warm, handwarm na een rit van 40 km, door gemend verkeer.
Heeft iemand in Nederland een foto van een gebroken schijf, waar het dus fout ging? Of gaat het gewoon nooit fout met een gescheurde schijf (het meest waarschijnlijk)? Dus hij slijt op en gaat met microscheutjes en al de schrootbak in?
Is dit een bekend verschijnsel, of is er later een betere schijf gekomen, of wie weet er iets over te vertellen? Is het BMW kwaliteit of zijn het after sales schijven geweest?
Iedere informatie is welkom. bedankt alvast , louis.