Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vervanging distributie
Reactie van bezoeker 'leo', geïmporteerd van het oude forum:

Hoe kan ik weten of de distributieketting en/of tandwielen van mijn R80/7 vervangen moeten worden. Of de ketting gespannen. Kun je dat horen of is periodiek een inspectie nodig. Zijn ketting en tandwielen een set of vervang je die onafhankelijk?
Reply
Reactie van bezoeker '(onbekend)', geïmporteerd van het oude forum:

Een versleten distrubutie hoor je als de motor warm is. Als de tandwielen nog goed zijn (ze lopen in de olie, worden dus goed gesmeerd en slijten dus nauwelijks) kan je alleen de ketting vervangen (er zijn deelbare met een sluitschakel). Anders moet je ook de tandwielen vervangen.
Reply
Reactie van bezoeker 'M.Houwers', geïmporteerd van het oude forum:

Ik ben in het bezit van een R90s. Toen ik hem kocht hoorde ik soms een ratelend geluid. Dit was echter niet altijd aanwezig. Zelfs een ervaren BMW garage kon me niet zeggen of de distributieketting versleten was. Op het moment dat ik hun bezocht was het geluid niet hoorbaar. Ik heb uit voorzorg toch maar de zaak geinspecteert en toen bleek dat de ketting totaal versleten was. Ik heb deze toen samen met de tandwielen en kettingspanner vervangen. Ik raad je aan om dit ook te doen omdat ze bijna altijd samen verslijten. Een versleten ketting beschadigd de tandwielen en omgekeerd.
De hele operatie staat goed omschreven in de boeken.
mvrgr Math
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)