Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
kleppen stellen
#21
Reactie van bezoeker 'Lei', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Als het vliegwiel OT punt niet overeenkomt met het bovenste punt van de zuiger, dan zou ik ook controleren of de nokasketting wel goed gemonteerd zit (beetje achterdochtig).

Ik weet niet hoe je dat doet anders dan de merktekens op nokaskettingtandwielen (scrabble woord) te controleren en ja daarvoor moet er wel het e.e.a. open.

Misschien is het te voelen aan het moment dat de kleppen worden opengedrukt of het moment dat ze maximaal open zijn...

suc6
Als het vliegwiel OT verkeerd staat heeft dat niks te maken met de distributie...
Reply
#22
Natuurlijk heeft de OT aanduiding op het vliegwiel geen directe relatie met de overbrenging tussen de krukas en de nokas. Echter als iemand in het verleden de markering op het vliegwiel niet goed heeft aangebracht (best wel niet zo netjes), dan zou ik (als het mijn motor was) de overbrenging tussen beide assen OOK controleren. Je kunt maar beter zeker weten dat dit goed zit.

En kleppen stellen doe je op de Nokas in relatie met de zuiger die op de Krukas zit. Zit de distributieketting er en schakel naast, dan krijg je de kleppen nooit goed gesteld;-) Ik geef toe ik heb dit nooit geprobeerd dus weet niet of je bij 1 schakel verkeerd direct de kleppen tegen de zuiger slaat. Wie dat weet mag het zeggen.


Groet,

Robbert.



Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)