Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Comfortstuur
#1
Reactie van bezoeker '`Lion', geïmporteerd van het oude forum:

Dag Allemaal, ik las dat je voor een K100RS16v een comfortstuur kunt aanschaffen.
Kan iemand mij daar wat meer over vertellen en of dan alle kabels ect vervangen moeten worden? Gr, Lion
Reply
#2
Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi.

Het stuur is iets hoger en breder, je kan ook een K1 stuur monteren.

Kabels blijven gelijk, geloof ik, remleiding niet.

Groeten, Paul.
Reply
#3
Reactie van bezoeker 'Helmer', geïmporteerd van het oude forum:

@Lion,
bedoel je met een comfortstuur het stuur van een K100RT/LT? Is sterk af te raden want werkt negatief op de aÎrodynamiek ---> turbulenties.
Er zijn K-ollega's met een LSL stuur van www.Louis.de op hun K100RS/K1100RS die er lyrisch over zijn. Plug & Play wat kabels betreft.
Altijd opletten als je handvatverwarming hebt!
In het archief van de BMWmcVlaanderen is veel meer info te vinden.
mvg
Helmer/Almere

Reply
#4
Reactie van bezoeker 'Helmer', geïmporteerd van het oude forum:

http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewforum.php?f=1
Reply
#5
Reactie van bezoeker 'Krijn', geïmporteerd van het oude forum:

In de jaren 70 waren alle motoren standaard uitgerust met een hoger en breder comfort stuur, dat zat goed zolang je niet te hard reed. Als je 200 km/uur ging rijden zonder stroomlijn, hing je als een vlag aan het stuur. De beste remedie was dan ook bij hard rijden, je ging plat op de tank liggen maar dan staken je handen heel onnatuurlijk naar het te hoge stuur. Vandaar dat de fabrikanten "op de steeds meer veranderende tendens naar sportmotoren" ook de beter passende sportsturen gingen monteren. Wie dat weer wil verbeteren, "van mij mag het, maar ik vind het beslist een overbodige Luxe!

Mvgr. Krijn.

Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)