Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
stationair na koude start
Reactie van bezoeker 'andre', geïmporteerd van het oude forum:

Mijn BMW R80RT van 1988 loopt niet lekker stationair na het starten. Zelfs op de choke wil hij afslaan en gaan de laadstroom- en oliedruk-lampjes oplichten. Echter met warme motor (zonder choke) blijft hij goed lopen. Waarmee en hoe kan ik de boel beter afstellen? Heeft iemand misschien een tekening hiervan?
Daarnaast zoek ik de aanhaalmomenten van de bouten waarop de paralever scharniert.
Reply
Reactie van bezoeker 'marcel', geïmporteerd van het oude forum:

Zelf geef ik een beetje gas met koude start en na het wegrijden gaat zo snel mogelijk de choke eraf. Kijk eens of beide chokekabels netjes gelijkmatig worden bediend. Anders zou ik eerst overgaan op reinigen van de carbs.
Reply
Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:

Op de site van Bing (effe googelen) vind je beschrijvingen van al hun carburateurs, plus onderdelen nummers.
Succes
Egbert
Reply
Reactie van bezoeker 'robbert', geïmporteerd van het oude forum:

Stap 1: kabelspeling van de choke controleren,
duw de choke langzaam open tot aan een zijde je de choke kabel het hendeltje ziet bewegen. Kijk aan de andere kant, daar moet ook de hendel net gaan bewegen.
Pas evt de kabelspeling hierop aan. Voor de choke is dat nauwkeurig genoeg.

Stap 2. Dezelfde truuk is ook het startpunt om de gaskabel af te stellen. Echter om dat nauwkeuriger te doen moet je op gehoor (met ervaring) of met vacuum meters op je carb. e.e.a. afstellen.

Ook mogelijk (onlangs gelezen op dit forum) is dat de vlotter niveau's verschillen. Daar heb ik zelf geen ervaring mee maar ga ik wel bij mijn R80RT komende week eens controleren.

Natuurlijk heb je al je bougies gecontroleerd of vervangen en staat het ontstekingstijdstip goed.. toch ?

succes
Reply
Reactie van bezoeker 'robbert', geïmporteerd van het oude forum:

Stap 1: kabelspeling van de choke controleren,
duw de choke langzaam open tot aan een zijde je de choke kabel het hendeltje ziet bewegen. Kijk aan de andere kant, daar moet ook de hendel net gaan bewegen.
Pas evt de kabelspeling hierop aan. Voor de choke is dat nauwkeurig genoeg.

Stap 2. Dezelfde truuk is ook het startpunt om de gaskabel af te stellen. Echter om dat nauwkeuriger te doen moet je op gehoor (met ervaring) of met vacuum meters op je carb. e.e.a. afstellen.

Ook mogelijk (onlangs gelezen op dit forum) is dat de vlotter niveau's verschillen. Daar heb ik zelf geen ervaring mee maar ga ik wel bij mijn R80RT komende week eens controleren.

Natuurlijk heb je al je bougies gecontroleerd of vervangen en staat het ontstekingstijdstip goed.. toch ?

succes
Reply
Reactie van bezoeker 'Andre', geïmporteerd van het oude forum:

Bedankt zover voor de reacties. Ik zal de boel eerst eens nakijken, afstellen en schoonmaken. Op de bing site inmiddels al tekeningen gevonden ook en via internet een werkplaatshandboek gevonden voor de aanhaalmomenten.
Reply
Reactie van bezoeker 'Robbert', geïmporteerd van het oude forum:

zou ik bijna vergeten.
De choke kent een zwak punt, de pakking onder de deksel waar het asje van de choke ingaat. Die pakking wordt naar binnen gezogen door de onderdruk. Gewoon de vier schroefjes loshalen en pakking vervangen (binnenboel op z'n plaats laten liggen). Heb ik inmiddels al 2x bij beide carbs moeten doen (in 10 jaar).
Kosten is niks, plezier aanzienlijk.

Suc6
Reply
Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:

Ik heb ook de asjes ingespoten met wat teflon smeermiddel, lijkt te helpen om ze soepel te laten draaien. Daarvoor had ik de boel met fijn schuurpapier iets meer ruimte gegeven, de combinatie van die 2 ingrepen doet het voor mij prima.
succes,
Egbert
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)