Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Cylinderkop revisie (kleppen vernieuwen)
Reactie van bezoeker 'frans', geïmporteerd van het oude forum:

Beste BMW vrienden,

Ook ik heb pas een BMW R1100RS 1994 gekocht 40.000 km. voor de lange afstanden.
Direct een beurt bij mijn motorzaak laten doen, waar ik al jaren mijn suzi 1982 motor laat onderhouden.
Op mijn vraag aan hem, welke problemen ik kon verwachten bij dit type motorfiets.
Antwoorde mijn monteur, dat een bekende as van de versnelingsbak eerder problemen kon geven dan normaal verwacht mag worden.
Tevens adviseerde hij mij met 50.000 km de koppen te laten reviseren met nieuwe kleppen. Het komt volgens hem bij deze motoren R1100 van 1994 voor dat deze spontaan breken. Een voorzorg revisie is goedkoper dan achteraf een duure totale motorrevisie.

Heb deze vraag ook op het motorforum gezet. Maar kreeg als antwoord dat dit een onzin verhaal was. Iemand wees mij naar deze site en heb zodoende jouw verhaal gevonden.

Ik heb hier al gelezen dat Stefan dit is overkomen met 72000 km.
Dus mijn vraag, geeft mijn monteur een goed advies of is het werkelijk niet nodig?

Groeten van Frans.
Reply
Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi.

Jouw monteur heeft gelijk voor wat de te verwachten problemen zijn.

De eerste serie 1100 is te vroeg op de markt gekomen en kan kinderziekten hebben zoals jouw monteur zegt.
Mijn 1e 1100 was brak vanaf dag 1, terwijl mijn maatje een vergelijkbaar model heeft, een '94 GS, die nooit wat mankeert.

Het is net als met de Lotto, de hoofdprijs valt nooit bij jouw op de stoep.

Groeten, Paul.
Reply
Reactie van bezoeker 'Marcoen', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo,
Bij het lezen van dit onderwerp rijst bij mij de vraag, wat kan je prevetief doen om de oudere type's 4-klepsboxer toch betrouwbaar te maken. Heeft BMW modificatie's aangebracht(behalve andere kleppen) die ook bij deze type's toegepast kunnen worden? Enkel afwachten of je met een goed of een minder goed exemplaar te maken hebt, lijkt mij niet "BMW- waardig"
M.v.g. Marcoen
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)