06-19-2006, 10:31 PM
Reactie van bezoeker 'Gert', geïmporteerd van het oude forum:
Bij mijn 100rs uit 79 met oliekoeler zijn onlangs de membramen en o-ringen van de carburateurs vervangen.
De carbs. zijn nu goed af te stellen, motor loopt mooi rond, echter wanneer het blok zo na een half uurtje rijden goed heet is gaat het stationaire toerental soms zo,n dikke 200 toeren omhoog naar de 1200 toeren.
Ik heb de indruk dat het verschijnsel zich meer voordoet na langzaam rijden waardoor de cilinders misschien toch wat heter worden.
Na een wat snellere rit op de snelweg (120 130 km/u) zijn er stationair eigenlijk geen problemen.
Kan het zijn dat de mengselverhouding misschien toch nog wat bijgesteld moet worden?
Groeten, Gert
Bij mijn 100rs uit 79 met oliekoeler zijn onlangs de membramen en o-ringen van de carburateurs vervangen.
De carbs. zijn nu goed af te stellen, motor loopt mooi rond, echter wanneer het blok zo na een half uurtje rijden goed heet is gaat het stationaire toerental soms zo,n dikke 200 toeren omhoog naar de 1200 toeren.
Ik heb de indruk dat het verschijnsel zich meer voordoet na langzaam rijden waardoor de cilinders misschien toch wat heter worden.
Na een wat snellere rit op de snelweg (120 130 km/u) zijn er stationair eigenlijk geen problemen.
Kan het zijn dat de mengselverhouding misschien toch nog wat bijgesteld moet worden?
Groeten, Gert