Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
slappe voorvork...
#1
Reactie van bezoeker 'jacco...', geïmporteerd van het oude forum:

dat kom ik dus tegen bij het testen van mijn R60/6...kan ik dat opvangen door wat meer olie?of misschien een soort pijpje op de binnenveren te plaatsen?of moet ik echt nieuwebinnenveren kopen?


ps.begin juli is het spuitwerk klaar,als het zover is zal ik een foto plaatsen...Smile
Reply
#2
Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:

Jacco,
zoek eens in dit forum op voorvork, jouw vrag is een tijdje geleden volgens mij uitputtend besproken.
Succes,
Egbert
Reply
#3
Reactie van bezoeker 'Ton Nijkamp', geïmporteerd van het oude forum:

Jacco,

Heb ik ook gehad bij restauratie van mijn R80/7. De veren waren zo slap geworden dat bijna de helft van de veerweg al verbruikt was als ik de motor van de middenbok haalde. Bij de Hobbyist nieuwe veren gekocht (eigen merk). Dit gaf een aanzienlijke verbetering. In mijn geval waren de nieuwe veren echter korter dan de originele en dus heb ik ter compensatie hiervan (en van mijn met de jaren toegenomen gewicht ...) bussen laten draaien (20 mm hoogte) om dit op te vangen.

Groeten,
Ton

[img]/import/photos/p18053s.jpg[/img]
Reply
#4
Reactie van bezoeker 'Jan W', geïmporteerd van het oude forum:

Als ik mij niet vergis zitten er in de RS en de RT ook zwaardere veren.
Zeker verkrijgbaar bij de Hobbyist.
En eens olie verversen in de voorpoten kan ook schelen.
Ik heb gelijk toen ik hem kocht (in '88) alle veren vervangen voor verse zwaardere.
Reply
#5
Reactie van bezoeker 'jacco...', geïmporteerd van het oude forum:

bedankt,ik ga denk ik ook maar bussen draaien,dat lijkt me het goedkoopste...
Reply
#6
Reactie van bezoeker 'marcel', geïmporteerd van het oude forum:

In mijn vorige motor kon ik passende gaspijp kwijt boven op mijn voorvorkveren. Idee?
Reply
#7
Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:

Jacco,
alleen maar de slapte opvangen met bussen leidt tot een verkleining van de veerweg.
Dus verse, eventueel strakkere veren is volgens mij het eerste aan de orde.
Groeten,
Egbert
Reply
#8
Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi.

Zoals gezegd, nieuwe veren erin.
Slappe veren opvullen met een bus leidt tot niks, je wint wel hoogte, maar de veer blijft net zo slap.

Nieuwe veren kosten 40Ä en 3 maanden teruggeefgarantie, 10Ä voor verse olie en klaar.

Daar kan je je geen buil aan vallen.

Groeten, Paul.
Reply
#9
Reactie van bezoeker 'jacco...', geïmporteerd van het oude forum:

ok...ik ben overtuigd...
kaspar,je heb mijn adres,stuur ze maar op...Wink
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)