Posts: 5,348
Threads: 5,346
Joined: Apr 2012
Reputation:
0
Reactie van bezoeker 'henk', geïmporteerd van het oude forum:
Hallo forum,
Ik heb een oude roestbak op de kop getikt, waarvan de motor prima loopt. Alleen de bedrading is onduidelijk. Er zitten een aantal los.. Zwarte plug op carter daarbij een op versnellingsbak en een aan de achterzijde van de motor. Uitlopend in een stekkertje. waar moet dit stekkertje in? Graag reakties
Reactie van bezoeker 'robbert', geïmporteerd van het oude forum:
Zwarte plug op carter is oliedrukmeter.
Onder aan versnellingsbak is neutraalstand schakelaar
de derde is waarschijnlijk de aarde.
Als je het exacte type (R100T ken ik nog niet) en bouwjaar opgeeft kan ik eens kijken of ik een bedradingsschema heb. Dat zou veel moeten verklaren en aangeven wat de kleur van het bijbehorende draadje zou moeten zijn.
Reactie van bezoeker 'Jan W', geïmporteerd van het oude forum:
Een roestbak?
Een BMW?
Onmogelijk!
Die van mij moet dagelijks aantreden maar om nou te zeggen roest is in grote mate aanwezig, nee.
Reactie van bezoeker 'Arnold', geïmporteerd van het oude forum:
Nou er zijn bepaalde series geweest die al in de showroom stonden te roesten.
Der mag ook wel eens iets negatiefs gezegd worden over BMW.
Het is tenslotten niet alle maal goud wat er blinkt.
Arnold
Reactie van bezoeker 'Henk', geïmporteerd van het oude forum:
Ach, het roesten valt natuurlijk mee. Maar hier en daar groendig aanpakken is wel een optie. Natuurlijk klopt het van de oliedrukmeter en de neutraalstand. Die werken namelijk niet. Misschien weet iemand waar de stekker zit. r100t uit 1980. Daarnaast zit er achter het zijklepje ook een soort stekker(aan het frame). waarvan een van de (Blauw) draden los zit. wat is dit? alle verlichting werkt. Ik kan dus niet zien wat er mis is.
Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum:
Hoi.
Een R100T is een RT/RS zonder plastic, alleen een ruitje (en koffers?)
De stekker van de oliedruk en vrijstandschakelaars zit links, langs de framebuis, bij de accu.
Die andere stekker, kan daar een 12mm ronde plug in? zoja dan is dat een accesoire-stekker, direct van de accu.
Groeten, Paul.
Reactie van bezoeker 'jo', geïmporteerd van het oude forum:
De stekker achter het zijklepje kan hebben gediend voor de richtingaanwijzer-verklikker. BMW's van rond 1980 hadden zo'n ding dat vrolijk meepiepte zolang de richtingaanwijzer aan stond.
Standaard oplossing: stekker lostrekken en nooit meer aan denken! Bij de R100T is waarschijnlijk het hele geval verwijderd.
groet, jo
Reactie van bezoeker 'Henk', geïmporteerd van het oude forum:
Dank jullie voor de reakties. Ik ben een stukje verder. Knipperlichtrelais is handig maar niet noodzakeljik. De oliedruk en neutraalstand draden heb ik met andere plugjes doorverbonden, maar doen het nog niet. Dus tank eraf en verder zoeken.
Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum:
Hoi.
Die 2 schakelaars maken massa voor de resp. lampjes
Trek de draadjes los van de schakelaars en houdt deze aan een massa, branden de lampjes nu wel, schakelaars defect.
Branden ze dan nog niet, lampjes of bedrading defect.
En die pieper was ik vergeten.
Groeten, Paul.