Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
2e versnelling schiet door!!!!
#1
Reactie van bezoeker 'Alex', geïmporteerd van het oude forum:

Ben in het bezit van een BMW K100RS uit 1990. Zins gisteren heb ik problemen met de tweede versnelling, hij lijkt door te schieten.... In de overige gaat alles goed! Heeft iemand een idee wat ik er aan kan doen.
Reply
#2
Reactie van bezoeker 'Piet', geïmporteerd van het oude forum:

Ik hoor vandaag het verhaal van een moto van een vriend. Bij het schakelen van 2de naar 3de liet de cardan het plots afweten. Hij kon niet meer schakelen... Misschien toch ÈÈn en ander grondig laten checken wetend dat BMW en vlot schakelen geen synoniemen zijn.
Reply
#3
Reactie van bezoeker 'Martijn', geïmporteerd van het oude forum:

Ik heb momenteel hetzelfde euvel (doorschieten in 2e versnelling)met een K75 uit 1993 met 174.000 km. Het lijkt voornamelijk te gebeuren na een bocht naar rechts.
Heeft iemand enig idee wat het kan zijn?
Reply
#4
Reactie van bezoeker 'T Krol', geïmporteerd van het oude forum:

Versleten schakelvork
Reply
#5
Reactie van bezoeker 'Martin', geïmporteerd van het oude forum:

Wees blij tÌs nog winter. Pak de boel er maar uit dat krijg je van buitenaf niet gefixed. Boek erbij foto's maken, bak los en eruit. Niet vergeten gelijk je koppeling te bekijken.
Reply
#6
Reactie van bezoeker 'Gerard', geïmporteerd van het oude forum:

Meestal is het uit de tweede versnelling schieten de oorzaak van afgesleten nokken aan het tandrad. Als er regelmatig fors wordt geschakeld, slaan de punten plat. Ook heb ik het wel meegemaakt dat er tevens overmatige pitting in het tandwiel zat. Dan is het een hardingsfout geweest bij productie. Maar garantie zit er nu niet meer op. Enige oplossing is het tandwiel te vervangen. Ik advisieer het ingrijpende tandwiel dan ook te vervangen. Kans op ratelen is anders aanwezig.
Succes
Gerard
Reply
#7
Reactie van bezoeker 'Martijn', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Wees blij tÌs nog winter. Pak de boel er maar uit dat krijg je van buitenaf niet gefixed. Boek erbij foto's maken, bak los en eruit. Niet vergeten gelijk je koppeling te bekijken.
Helaas rij ik er elke dag op. Dat wordt een paar dagen vrij nemen en de boel openhalen.

Bedankt voor de reacties.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)