Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Probleem R100 RT
#1
Reactie van bezoeker 'PJ', geïmporteerd van het oude forum:

Krijg mijn motor bj 1981 niet gestart met choke volledig open.
Startmotor draait netjes rond maar aanslaan ho maar.
Zonder choke hem na veel moeite kunnen starten en een minuut of drie laten draaien en valt vervolgens stil,contact uit gezet en direct weer aangezet en je hoort een licht plof,wederom met moeite gestart en weggereden om vervolgens na zo'n 50 meter stil te vallen met een arsenaal aan ploffen en knallen.
Niet meer aan de gang te krijgen.
Wat zou dit kunnen zijn,heeft iemand een idee??

Reply
#2
Reactie van bezoeker 'chefke', geïmporteerd van het oude forum:

hoe lang is het geleden dat hij een beurt heeft gehad?


chefke
Reply
#3
Reactie van bezoeker 'Dirk van der Wijden', geïmporteerd van het oude forum:

Toegegeven het klinkt vreemd, maar probeer het eens met echt een volle ("echte 12 Volt",of eigenlijk net even iets meer) accu.
De startmotor draait op minder dan 12 V ook wel rond, maar bijv. nog een restspanning van 9 Volt geeft ontstekingsproblemen.

Succes,
Dirk
Reply
#4
Reactie van bezoeker 'Reyer Blankevoort', geïmporteerd van het oude forum:

Waarom probeer je niet een keer zonder choke?
Groeten,
Reyer R80 1985
Reply
#5
Reactie van bezoeker 'Ron', geïmporteerd van het oude forum:

Lijkt me een probleem met de ontsteking.

Succes,

Ron
Reply
#6
Reactie van bezoeker 'Rob G', geïmporteerd van het oude forum:

Gewoon verzopen, en in begin te weinig spanning???Daarna teveel choke???
Reply
#7
Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:

Als een motor bij koude start verzuipt kan het stationair mengsel te rijk zijn. Daar kunnen ook heel goed ploffen van komen.
Succes,
Egbert
Reply
#8
Reactie van bezoeker 'ronald', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Lijkt me een probleem met de ontsteking.

Succes,

Ron
Helemaal mee eens, kan dan vonk geven bij open kleppen enz en dus ploffen in de uitlaat of terugslag carburateur. Heb precies dezelfde BMW en deze start METEEN zowel koud als warm.
Reply
#9
Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:

Ronald,
dan kan jij ook best een te rijk mengsel hebben...
Egbert
Reply
#10
Reactie van bezoeker 'Ton van Schilt', geïmporteerd van het oude forum:

Het kan van alles zijn loop allees eerst eens puntgewijs na.
Bougies, kabels onsteking (contactpunten) condensator, luchtfilter, carburateurs etc en hou ons op de hoogte.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)