Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
kilometer teller
Reactie van bezoeker 'Stefaan', geïmporteerd van het oude forum:

De kilometer teller van mijnR100S 1978 heeft het begeven, ik heb er een andere op de kop weten tikken, nu nog vervangen, de vraag is nu, welke werkwijze moet ik gebruiken, en zijn er dingen waar je moet op letten??
Reply
Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:

Gewoon rechttoe-rechtaan werken, doe de boutjes enzo even in een doosje tegen het wegrollen. De boutjes waarmee het tellerhuis aan de kroonplaat vastzit hoef je maar 2 of 3 slagen los te nemen, de boel rust in uitsparingen.
Even oppassen bij het losdraaien van de teller (en evt. tach) kabel, soms wil de boel meedraaien.
Succes,
Egbert
Reply

Quote:Gewoon rechttoe-rechtaan werken, doe de boutjes enzo even in een doosje tegen het wegrollen. De boutjes waarmee het tellerhuis aan de kroonplaat vastzit hoef je maar 2 of 3 slagen los te nemen, de boel rust in uitsparingen.
Even oppassen bij het losdraaien van de teller (en evt. tach) kabel, soms wil de boel meedraaien.
Succes,
Egbert
Dank je voor je informatie Egbert, ik zal men best doen.
Reply
Reactie van bezoeker 'Dirk', geïmporteerd van het oude forum:

Stefan,

mocht je met jouw oude teller niets meer doen dan heb ik hierin interesse, ik zoek nl een km-plaatje (ipv mijlen) en de overbrenging op de tellers
graag een reactie op dlrstorms@zeelandnet.nl

bvd Dirk
Reply

Quote:Stefan,

mocht je met jouw oude teller niets meer doen dan heb ik hierin interesse, ik zoek nl een km-plaatje (ipv mijlen) en de overbrenging op de tellers
graag een reactie op dlrstorms@zeelandnet.nl

bvd Dirk
Dirk, De kilometer teller die ik op de kop kunnen tikken heb is er ene van een r100/7 van 1977, dus met witte cyfers en een rode wijzer, mijne is er ene met groene cyfers en een witte wijzer, dus ben ik van plan hem te laten repareren of reviseren en terug te monteren, ik kan je dus jammergenoeg niet helpen.
groeten
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)