Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Remzuiger te Vast
Reactie van bezoeker 'Fred', geïmporteerd van het oude forum:

Goede morgen

Mijn achterwiel remzuiger zit een beetje te strak in de remcilinder, waardoor de zuiger zich na een maand niet meer goed terugtrekt van de remschijf, en dan blijft de rem ietwat aanlopen. De zuiger is wel schoon en roestvrij, maar zit te strak in de cilinder, met welk middel kan of "moet" ik de zuiger behandelen wil de zuiger langdurig goed blijven functioneren?

Fred.
Reply
Reactie van bezoeker 'peter v oossanen', geïmporteerd van het oude forum:

schoonmaken en monteren met blauw ate vet ? (siliconebasis)
Reply
Reactie van bezoeker 'frits', geïmporteerd van het oude forum:

Remzuiger van m,n r100rs bj 78 van een van de ate remklauwen komt niet goed terug.Het volgende heb ik uitgevoerd revisieset gemonteerd,met atevet.Flexslangen
gecontroleerd,hoofdremcilinder gereviseerd,het blijft aanlopen.Opnieuw de remklauw
gedemonteerd de vierkante ring was getordeerd de ring er anders om in gemonteerd,de zuiger komt nog steeds niet goed terug.De zaak weer gedemonteerd
en opnieuw een nieuwe vierkante ring gemonteerd.Resultaat de zuiger komt nog
steeds niet goed terug.De schijf wordt na een rit zonder voorrem te gebruiken nog steeds handwarm.Wie heeft hier een antwoord op.
Groeten Frits.
Reply
Reactie van bezoeker 'Ronald', geïmporteerd van het oude forum:

Ik heb het ook aan de hand gehad, met een enkele brembo schijfrem aan het voorwiel (r45 '78). Het is vrij normaal dat remblokjes iets aanlopen, maar echt "klemmen" is niet goed. Bij mij was de oorzaak: te lang stilstaan cq te weinig ermee rijden, waardoor vocht wat mettertijd onvermijdelijk in het systeem komt, de kans krijgt om corrosie te laten ontstaan tussen de aluminium remklauw en stalen remzuigers. Heb het tot nu toe twee keer op kunnen lossen door de boel goed schoon te maken en een revisieset rubbers te monteren, en goed de boel te voorzien van het meegeleverde remvet. De eerstvolgende keer vrees ik voor de stalen remzuigers, die wat al te zeer zijn ingevreten. Helaas zijn deze onderdelen wat lastiger te krijgen dan de ATE-remmen van de "grotere" boxers .rnrnHoi,rnRonaldrn
Reply
Reactie van bezoeker 'peter', geïmporteerd van het oude forum:

hoi Fred,rnrnbezit momenteel een K75RT waarvan de achterrem steeds blijft piepen. (rem loopt aan) momenteel al de remblokken vervangen als ook nieuwe dichtingen en olie en kopervet en het blijft maar piepen. ik heb het ook aan de dealer gevraagd en die vertelde me dat het gekend was. dus het zal zo blijven nu.rngroetjes,rnPeter
Reply
Reactie van bezoeker 'frits', geïmporteerd van het oude forum:

I.o.v met Jan Beck, Becksmotoren een andere remklauw gemonteerdrnhet probleem is verholpen. Van deze remklauw loopt de zuiger een stuk lichter rn minder druk nodig en de zuiger komt beter terug bij het wegvallen van de druk.rnRest de vraag wat is er aan de hand met de originele remklauw zuiger/cilinder ofrntoch de vierkante ring in de cilinder?rngroeten,fritsrnrn
Reply
Reactie van bezoeker 'Fred', geïmporteerd van het oude forum:

Vraag van 2006 "oudje hoor, maar bij mij ging de achterrem ook steeds zwaarder lopen, je kon het wiel niet meer met de hand ronddraaien. Even schoonmaken hielp maar tijdelijk. Ik heb ook een andere remklauw gezocht (mijne was al 18 jaar oud) en dat werkt inderdaad beter.
Reply
Reactie van bezoeker 'Reyer Blankevoort', geïmporteerd van het oude forum:

Ik weet uit ervaring dat er oxidatie onstaat op de zuiger en in de cilinder van de remklauw. Daardoor wordt de boel wat dikker en wordt beweging stroef. De binnenwand van de cilinder en de omtrek van de zuiger heb ik licht geschuurd met fijn waterproof schuurpapier zodat een en ander weer schoon was. Het schuren moet de ronding van de cilinder en de zuiger volgen.
Groeten,
Reyer R80 1985 met s-kuipje
Reply
Reactie van bezoeker 'Ton van Schilt', geïmporteerd van het oude forum:

Belangrijkste lijkt me iedere twee jaar de remolie verversen en misschien zelfs elk jaar.
remolie trekt vocht aan en vocht doet roesten. Vandaar ook die verversing elke twee jaar.
Reply
Reactie van bezoeker 'roberto', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo Heren, een tijdje terug ook een verhaal gehoord over langzaam vastlopende remmen. Bleek een DOT-5 in te zitten of iets dergelijks. In iedergeval remolie die ook wel in de racerij wordt gebruikt ivm een verhoogde warmteweerstand, geen verhoogde druk in de rempot wegens uitzetten door wamte. Deze remvloeistof alleen te gebruiken in de speciale stalen remleidingen want de rubberen worder hierdoor aangetast en lossen deels op. De nauwe openingen slibben dicht remvloeistof loopt moeilijk terug.rnMan met motor in kwestie kon alles nieuw ( goed gebruikte delen)laten monteren inclusief de schijf, alles was zogoed als verbrand door de hitte van het vastlopen (achterrem). Motorberijder werd door andere medeweggebruiker gewezen op de rookontwikkeling die hierbij vrijkwam.rnrnrnRobert Flat-twin
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)