Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
uitlaatbochten in rvs?
#1
Reactie van bezoeker 'marcel', geïmporteerd van het oude forum:

Mijn uitlaatbochten van mijn R80 uit 86 beginnnen wel lelijk te worden na zoveel jaar. Als alternatief bestaat er een RVS uitvoering heb ik begrepen. RVS reageerd anders op temperatuurverschillen dan chroom. Mijn vraag is wat zijn jullie ervaringen met RVS. Hoe reageert het na verloop van tijd en wat is de prijs/kwaliteit verhouding. RVS is vaak nog gebruikt te krijgen en nieuw chroom is gewoon nog leverbaar. Orgineel nieuw chroom lijkt mij persoonlijk het allermooist. Het is alleen wel een beetje prijzig... Zijn BMW rijders net zo zuinig in hun portemonnee als op hun motor?
Reply
#2
Reactie van bezoeker 'Reyer Blankevoort', geïmporteerd van het oude forum:

Ik heb zelf rvs van voor naar achter. Je moet niet denken dat dat spul goed blijft als je in de pekel rijdt en denkt dat het geen kwaad kan. Na 4 winters zijn ze slechter dan chroom (zijn gewoon blauw/zwart en aangetast), maar ik moet zeggen dat ik meer aandacht aan de verchroomden heb gegeven. Mijn conclusie is dat ze even veel onderhoud nodig hebben.

Groeten,
Reyer R80 1985 (voorlopig zonder s-kuipje)
Reply
#3
Reactie van bezoeker 'J¯rgen', geïmporteerd van het oude forum:

RVS bochten gaan in de Nederlandse pekel na verloop ook roesten maar ze roesten niet door. Ik heb recent 10 jaar oude RVS dempers opgepoetst en ze zagen er nog prima uit. De evenoude bochten zien minder fraai maar nog steeds niet lek.
Chroom is na een paar jaar niet meer om aan te zien als je er in de winter mee doorrijdt. Vooral de bochten zien er na een winter dagelijks door de pekel er vaak al niet meer uit.

groet,
J¯rgen
Reply
#4
Reactie van bezoeker 'Wil', geïmporteerd van het oude forum:

Ik heb de RVS uitlaten en bochten er nu 16 jaar opzitten. Ze zien er nog steeds goed uit en klinken ook nog hetzelfde. Toch is er in het inwendige iets versleten waardoor ik de gasnaald hoger heb moeten hangen. De motor liep bij half gas alleen goed als ik de choke half open zette. Na veel zoeken kwam ik er achter dat het de uitlaten zijn.

Hier een link naar een middel waarmee je je RVS uitlaten en bochten weer mooi kunt krijgen: http://www.ludwig-tuning.de/pd1183989102...goryId=146

Wil
Reply
#5
Reactie van bezoeker 'olaf', geïmporteerd van het oude forum:

rvs is beter

[img]/import/photos/p17816s.jpg[/img]
Reply
#6
Reactie van bezoeker 'Arnold', geïmporteerd van het oude forum:

Leg dat eens uit Olaf.

Groeten Arnold
Reply
#7
Reactie van bezoeker 'Arnold', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:rvs is beter
En Olaf,

Heb je er nog over nagedacht waarom RVS beter is.

Arnold
Reply
#8
Reactie van bezoeker 'Reyer Blankevoort', geïmporteerd van het oude forum:

Dit lijk een soort doodlopend draadje. Ik ben ook wel benieuwd waarom "rvs beter is". Waar is dat het niet zo snel doorrot, maar mooi is anders. Wil je rvs mooi houden dan moet het net zovaak gewassen en gepoetst worden als chroom. Ik weet het uit ervaring met een CX500 waarmee ik 7 jaar lang 's winters doorreed. Ik wilde Met mijn R80 met chroom ook schoonmaken en poetsen, iedere week. Met rvs erop dacht ik dat er niet zoveel kon gebeuren, dus niet zoveel gepoetst. Ziet er inmiddels allerbelabberst uit. Ik heb het dan met name over de bochten, de rest gaat wel goed.
Chroom is inderdaad het allermooist.
Marcel, wat is het geworden?
Groeten,
Reyer R80 1985
Reply
#9
Reactie van bezoeker 'Robbert', geïmporteerd van het oude forum:

Ik heb sinds enkele maanden ook RVS bochten op m'n R80RT geschroefd.
Binnen 1 week had ik op een bocht roest zitten (gaf bruin af). Emailtje met foto naar de hobbyist en zij hebben de bocht direct vervangen. Ook de vervangen bocht verkleurd en ja, goud-gele verkleuring is normaal, dat is de andere bocht ook geworden, maar dit is een soort van zwarte verkleuring (nu geen roest, geeft niet af).

Opmerkelijk dat het telkens m'n rechter bocht is. De linker heeft het nauwelijks.
Ik ben benieuwd of de rechter kant heter wordt en de bocht eigenlijk op weg naar blauwe verkleuring is.

Affijn, de hobbyist zegt mij jaren garantie toe dus ik zal volgens jaar nog eens kijken (na een pekel winter).
Reply
#10
Reactie van bezoeker 'Jan W', geïmporteerd van het oude forum:

Grappig dat poetsen.
Ik kijk niet eerder naar mijn uitlaten dan dat ze lawaai gaan maken.
ik rij nogal vaak over een dijkje en daar ligt dan van die mooie rivierklei.
Dat spat dan op en slaat neer op mij bochten.
Die zijn zo langzamerhand dus van aardewerk!
Ik heb dus keramische bochten! :-)
Het enige dat ik "poets" zijn mijn remschijven :-)
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 2 Guest(s)