Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:
Peter,
mooi die schijfrem op je Dnepr.
Wat betekent dat verhaal op de benzinetank?
Groeten,
Egbert
Reactie van bezoeker 'peter v o', geïmporteerd van het oude forum:
het rode leger kom, en overwint,
heb ik me ooit laten vertellen, mijn russisch is minder goed...
ik heb de machine 1,5 jaar gehad, 2 jaar terug, leuk speel apparaat en mijn kennis making met de boxer onder de motorfiets. die schijven waren van een ducati, de orig trommel remt minder dan je voet op het asfalt zetten...
grt, peter
Peter,
bedankt. Ik vond de remmen niet zo slecht als jij zegt, maar inderdaad, het leek wel alsof de remmen waren ontworpen op de maximum toegestane in plaats van de maximum haalbare snelheid;-) In rusland voor motoren 60 of 80 per uur toegestaan, ik heb mijn dnepr met zijspan ook wel eens 120 laten draaien...
Gingen de klepstoters van kapot dus ik had er altijd een paar bij me en ik kon ze in 15 minuten verwisselen. Het was leuk en lachen en ik ben blij dat ik nu een R80 heb waarmee ik ook 120 kan rijden zonder dit soort verrassingen. Want uiteindelijk is sleutelen en vuile handen onder het rijden ook niet alles.
Groeten,
Egbert
Egbert,
de remmen zij vooral bij een zijspan ook voor het sturen, dus is de remwerking misschien nog belangrijker. de remervaring was met een voor trommel van een nette Ural (die had ik voor de Dnepr) zelfs bij Gossie de schoenen in model laten brengen, hielp allemaal niet veel.
(Ural is nu van de voorzitter Huib (of huub) van de ural dnepr club nederland)
de Dnepr schakelde wel heerlijk, en was een leuk object om lol mee te hebben.
grt, peter
Peter,
het leukste vond ik toch wel de achteruitversnelling. Daar kon je echt pret mee hebben, mensen stapten uit hun auto (midden '70-er jaren) om dat wonder te aanschouwen. Is ook het enige wat ik mis als ik nu (R80 met dnepr-bak) vergelijk met mijn Dnepr tijd.
Veel pret ermee!
Egbert
Reactie van bezoeker 'peter voossanen', geïmporteerd van het oude forum:
Egbert, hij is al een tijdje weg hoor, 1.5 jaar ofzo.
waarom heb je een dnepr bak achter je r80 gesmurfd ?
grt, peter
Reactie van bezoeker 'Arnold', geïmporteerd van het oude forum:
Hoi Peter,
Ik denk dat Egbert het zijspan bedoeld met bak.
Groet Arnold
o, ja kan tuurlijk ook nog, niet bij nagedacht....