Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
contactslot bmw r1100 vrij stroef en moeilijk uit stuurslot
Reactie van bezoeker 'Bert', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo,

Ik stuur even dit berichtje omdat ik met een probleempje zit: Het contactslot van mijn bmw gaat nogal stroef, maar als ik hem in de stuurslot-stand zet, wil ie er bijna niet meer uit. Na al wat beschamende momenten (mensen op straat kijken raar op, want ik zou mijn eigen motor wel eens aan het stelen kunnen zijn) had ik besloten om hem gewoon niet meer in die stuurslot-stand te zetten. Maar aangezien ik voor een vrij grote tocht ga vertrekken deze zomer en in het vooruitzicht heb dat hij af en toe op vrij onbeschermende plekken gaat staan, vrees ik dat mijn kryptonite-slot (dat trouwens met een balpen zou opengemaakt kunnen worden heb ik gehoord) niet voldoende is. Kan er iemand helpen met dit contactslot/stuurslot dilemma?

Met vriendelijke groeten,

Bert
Reply
Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi.

Het slot is gewoon vuil.

Spuit er wat remmenreiniger door en blaas droog, dan een drup naaimaschiene-olie erin en het werkt weer.

Groeten, Paul.
Reply

Hallo Paul,

Bedankt voor de snelle reactie. Je zegt dat het slot vuil is, kan het ook roest zijn?
Als dit zo is, werkt die remmenspray dan ook?
Ik ga het in ieder geval sebiet proberen.
Ondertussen zijn alle tips meer dan welkom.

Groetekens,

Bert
Reply

Voor iedereen die dit probleem ook heeft voorgehad of nog gaat hebben. Met contactspray heb ik het contact doorweekt en daarna uitgespoten met een compressor om al het vuil eruit te krijgen. Met mijn oude sleutel geen avance, maar een nieuwe reservesleutel deed het al veel beter. De sleutel zal gewoon gesleten zijn van het vele in- en uitsteken. Dan heel de boel een dag laten staan en dan grafietpoeder erin...alles werkt weer zoals het moet.

Veel succes,

Bert
Reply
Reactie van bezoeker 'Arnold', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi Bert,

Dat van het grafietpoeder had je nou net niet moeten doen,je had beter de raad van Paul op kunnen volgen en naaimachine olie er in doen.

Groeten Arnold
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 2 Guest(s)