Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
witte rook bij starten
#11
Reactie van bezoeker 'Jan', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:hallo
ik heb een r80/7 bj 78 bij het starten komt er een flinke pluim witte rook uit de uitlaat uit beide cilinders dit blijft even doorgaan naar ongeveer 2a3 min draaien
houdt dit op wat kan hiervan de oorzaak zijn
alvast bedankt richard
Hallo Richard.

Het probleem is vrij simpel op te lossen; Mocht jou motor voorzien zijn van een middenstandaard zet hem daar maar eens een aantal malen op. Het probleem zit waarschijnlijk dat er wanneer een motor scheef (zij-standaard) staat er olie en brandstof resten tussen de zuigerveren door naar ËËn kamer lopen en dit is terug te zien bij het starten in veel rook ontwikkeling.
Reply
#12
Reactie van bezoeker 'Robbert', geïmporteerd van het oude forum:

Nee, Jan, dat bedoelde ik niet en is ook niet zo. Wit-grijze rook is verbrande olie. Giet maar wat olie in je cilinderkop en starten maar, je zult het zien.
Andere proef: steek met dit weer je BBQ aan met wat benziene (wel voorzichtig!) en je zult versteld straan van de zwarte dampen/walm boven je BBQ (by the way: je satÈ smaakt ook anders ).

Groet Robbert
Reply
#13
Reactie van bezoeker 'Chris van Rooy', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Water in vloterbak klopt,maar een motor loopt daar echt niet ,dus het is water in de uitlaat ( Water af toe uit de bakjes van de carburator leeg gooien gaa tir op een gegeven momen van stoteren.)

ps Auto op de foto bezit een R blok
Olaf,
ik ga er gemakshalve even van uit dat jij met een R blok een boxeR bedoelt?
Als dat zo is ga je even corrigeren, dat mag, ik heb namelijk een bel op mijn fiets.
De BMW Isetta van de/het foto(tje) is een 250cc of 300cc staande ÈÈncilinder, geen Boxer dus.
De BMW 600 ( de eerste MPV samen met de Fiat Multipla), die had wÈl een boxer, namelijk een 600cc.

Sorry hoor Olaf, kon het gewoon niet laten.

Chris van Rooy (Ex Isetta rijder) nu Messerschmitt KR-200, R90S, Carver I en nog wat andere rommel.
Allemaal met vette banden uiteraard.
Reply
#14
Reactie van bezoeker 'Arnold', geïmporteerd van het oude forum:

He Chris,

Die Kr-200 is toch de driewieler.
En de Tiger de vierwieler ?

Ik moest eens een keer bij je op de koffie komen,je woont toch in Berlicum(Balkum)

Groeten Arnold
Reply
#15
Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:

Eind 50 - begin 60-er jaren kwam BMW ook uit met de 700, een (klein)auto met ook een boxer, achterin als ik het me goed herinner. De coupe versie was wel leuk.
Als ik het me goed herinner werd de motor geforceerd gekoeld, dat zal bij de Isetta ook wel zo zijn geweest, immers ingebouwd.
Interessant off-topic.
Egbert
Reply
#16
Reactie van bezoeker 'Arnold', geïmporteerd van het oude forum:

Even een verbetering Egbert,
De Bmw 600 was de opvolger van de Isetta ,en inderdaat met een boxer blok met geforceerde koeling, jaartal 1957-1958.cil.in.585 cc.met een carb.
Denk ik zo even uit de losse pols.
Lekkere of topic.

Groeten Arnold
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)