Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
witte rook bij starten
#1
Reactie van bezoeker 'richard', geïmporteerd van het oude forum:

hallo
ik heb een r80/7 bj 78 bij het starten komt er een flinke pluim witte rook uit de uitlaat uit beide cilinders dit blijft even doorgaan naar ongeveer 2a3 min draaien
houdt dit op wat kan hiervan de oorzaak zijn
alvast bedankt richard
Reply
#2
Reactie van bezoeker 'frans', geïmporteerd van het oude forum:

hoi richart dat is gewoon condens hij zal wel vochtig staan, zolang de rook niet blauw is kan het geen kwaad. frans
Reply
#3
Reactie van bezoeker 'Jan W', geïmporteerd van het oude forum:

En ook blauwe rook kan geen kwaad.
Althans bij mij blijkbaar niet.
Doet hij al jaren!
Het is maar net hoe de stand van de zuigers is bij het uitzeten van de motor.
Er loopt dan wat olie onder de zuigerveren door de verbrandingskamer in.
Of via de inlaatklepsteelgeleider zuigt hij het aan.
Gebeurt dus vooral bij het parkeren op de jiffy.

R100RT '79 278.000km
Reply
#4
Reactie van bezoeker 'Benedictus', geïmporteerd van het oude forum:

Misschien een nieuwe paus?
Reply
#5
Reactie van bezoeker 'Ronald', geïmporteerd van het oude forum:

Water in je carburateurs, zeker weten. Na een nat weekend in de Ardennen rookten mijn uitlaten ook als de stoomboot van Sinterklaas. Haal maar eens je vlotterbakjes los; bij mij leek het wel kippensoep.

Groeten, Ronald
Reply
#6
Reactie van bezoeker 'OLAF', geïmporteerd van het oude forum:

Water in vloterbak klopt,maar een motor loopt daar echt niet ,dus het is water in de uitlaat ( Water af toe uit de bakjes van de carburator leeg gooien gaa tir op een gegeven momen van stoteren.)

ps Auto op de foto bezit een R blok

[img]/import/photos/p17606s.jpg[/img]
Reply
#7
Reactie van bezoeker 'Jan W', geïmporteerd van het oude forum:

Maar dan wel met kleine letter "r"
Reply
#8
Reactie van bezoeker 'richard', geïmporteerd van het oude forum:

hallo
bedankt allemaal hier kan ik wat mee
Reply
#9
Reactie van bezoeker 'Robbert', geïmporteerd van het oude forum:

Witte rook betekent verbrande olie, zwarte op een te rijk mengsel en waterdamp (ala fluitketel) is normaal bij koude start in koud/vochtig weer.

Oorzaak van die verbrande olie kan versleten klepgeleiders of versleten zuiger- of olieschraapveren zijn. Staat al zeer veel over op dit forum, gewoon even zoeken.

Groet Robbert
Reply
#10
Reactie van bezoeker 'Jan', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Witte rook betekent verbrande olie, zwarte op een te rijk mengsel en waterdamp (ala fluitketel) is normaal bij koude start in koud/vochtig weer.

Oorzaak van die verbrande olie kan versleten klepgeleiders of versleten zuiger- of olieschraapveren zijn. Staat al zeer veel over op dit forum, gewoon even zoeken.

Groet Robbert
Hallo robbert.

Ik denk dat je precies het tegenovergestelde bedoeld;

Zwart is verbrande olie
Wit is waterdamp.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)