Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tikkend geluid cilinder
Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:

Voor het monteren van zuiger in cylinder heb ik wel eens slangklemmen eromheen gedraaid. Die druk je langzaam weg bij het opschuiven van de zuiger en zodra de laatste veer gevangen is kan je ze nog mooi weer ertussenuit halen.
Groeten en hopelijk ben je verlost van je probleem.
Egbert
Reply
Reactie van bezoeker 'Gerard', geïmporteerd van het oude forum:

Ik wilde in eerste instantie ook de zuiger demonteren en dan in de cilinder "proppen" en vervolgens cilinder met zuiger weer monteren. Het was alleen zo dat de plaatselijke BMW-dealer geen nieuwe borgveren voor de piston-pen op voorraad had. Ik had geen zin om nog tot na het weekeinde te wachten en durfde ook de oude borgveer niet opnieuw te gebruiken. Ik ga dinsdag een voorraadje aanleggen van borgveren o-ringen enz.
Reply
Reactie van bezoeker 'gerard', geïmporteerd van het oude forum:

Bedankt voor jullie reacties. Ik wil jullie nog even op de hoogte houden. Inmiddels heb ik nadat ik de olie en het oliefilter vervangen heb alweer een paar dagen rondgereden. Het irritante getik blijft weg!! De motor klinkt soepeler. Wel moet ik bij het natrekken van de cilinderkop de klepspeling nog even controleren.
Reply
Reactie van bezoeker 'peter v oossanen', geïmporteerd van het oude forum:

Egbert, kijk wel uit met krassen door de klemmen.

wat ik doe: gerold stuk plaat (0.8 mm) dat bijna de zuiger omsluit, alles dik in de olie, slangklemmen aandraaien (niet te vast uiteraard) en met rubberhamer de zuiger in de cilinder tikken. bij het aandraaien goed kijken of de zuigerveer goed in zijn groef komt.

succes.
Reply
Reactie van bezoeker 'boxer-rinus', geïmporteerd van het oude forum:

bij mijn GS is het getik over.

het was een gasschuif die los zat en een tikkend geluid gaf stationair.

1 ringetje ertussen en flink aangetrokken.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)