Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Autocom stoort i.c.m. Garmin 2610
Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:

Ron,
ze weten allemaal dit forum te vinden en de meesten worden er gelukkiger van;-)
Egbert
Reply
Reactie van bezoeker 'Richard', geïmporteerd van het oude forum:

Tja een BWW, opeens heb je het ....... dat komt bij mij ook nog wel eens. Maar ja nu zit ik met een storing in de intercom dus: on topic maar weer!
Reply
Reactie van bezoeker 'Ron68', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Mijn R80 had oorspronkelijk afgeschermde bougiekabels, want ex-overheid. Als je zulke kabel kan vinden en de afscherming zorgvuldig aan massa legt ben je het probleem waarschijnlijk ook kwijt. Blijft nog de vreemde situatie dat de stoorgeluiden verdwijnen als je motor extra stroom verbruikt, daar puzzel ik nog op.
Groeten,
Egbert
Egbert, Richard,
Wat die puzzel van jouw betreft, dit zou te maken kunnen hebben met het feit dat de dynamo in pricipe te veel vermogen heeft om alleen de accu bij te laden en de gebruikers van stroom te voorzien, de overtollige hoeveelheid vloeit als het ware weg via een daarvoor bestemde schakeling (naam ben ik ff kwijt), dit moet wel, anders zou bij het inschakelen van alle gebruikers je accu langzaam 'leeggezogen' worden. Zodra er meer verbuikers worden ingeschakeld zal verschil in gevraagd verbuik en geleverd verbruik steeds kleiner worden. de stoorgeluiden kunnen dus worden veroorzaakt door een defecte schakeling die het overtollige vermogen van de dynamo normaliter moet afvoeren.

Greetz,
Ron68
Reply
Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:

Ron68, bedankt voor je verhaal.
Er stond mij iets dergelijks bij van Japanse motoren en dit lijkt op wat ik bedoelde.
Groeten,
Egbert
Reply
Reactie van bezoeker 'Richard ', geïmporteerd van het oude forum:

Weet iemand toevallig hoe die schakeling heet? Ik ga de autocom van de motor halen en er komt binnenkort een Beahr op. Maar als er een defect zit in het stroomcircuit dan gaat de Beahr natuurlijk ook storen........
Reply
Reactie van bezoeker 'paul', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Help! Al enkele maanden loop ik te kl.... met mijn Autocom easy rider intercom waarop ik mijn 2610 heb aangesloten. Het probleem is dat er contstant een storing te horen is via de intercom. Na het monteren van een ander exemplaar van Autocom (pro sport-7) is mij duidelijk geworden dat het aan de combinatie met de 2610 ligt. De storing verdwijnt op het moment dat ik de kabel van de intercom naar de 2610 loskoppel. Ook verdwijnt de storing op het moment dat ik groot licht sein en als ik richting aan geef of rem vermindert de storing (met andere woorden als ik een stroomverbruiker inschakel). Wie kan mij helpen met dit probleem want ik weet het niet meer. bedankt
heb ergens gelezen dat je de garmin niet 1 op 1 aan een intercom mag hangen om storingen en opblazen van eindtrap te voorkomen misschien dat je daar eens naar kunt kijken/informeren kijk eens op www.gps.nl site van den notter staat het een en ander over gpsnavigatie en intercom. hebben het daar over een scheidingstrafo. het probleem lijkt me meer door de navigatie veroorzaakt te worden anders zou je de storing ook nog hebben als je laatstgenoemde los koppeld

veel succes
Reply

Ik heb gisteren bij de hobbyist een proefrit gemaakt met een Baehr verso gecombineerd met de gps. Het resultaat was goed en zonder storingen. De autocom gaat retour afzender en er komt een Baehr alleen weet ik nog niet welk type. Wat mij wel opviel was dat de stem van de gps af en toe het stemvolume van de spreekster wisselde van hard naar zacht maar dat was volgens de verkoper een kwestie van instellen, hopelijk is dat ook zo. Als iemand nog tips heeft dan hoor ik ze graag!!!
Reply
Reactie van bezoeker 'Jacob', geïmporteerd van het oude forum:

Hoe wordt je 2610 voorzien van spanning ? Komt er een kabel vanaf de accu naar je apparaat? zoja kan het zijn dat deze langs de bobine/elec ontsteking gaat waardoor je de storing al oppakt voor dat het apparaat ingaat ?

Ik heb zelf een Quest van Garmin bij mij lag de voedingskabel te dicht bij de bobine. Volume is bij mij instelbaar maar altijd op het zelfde niveau dus geen wisselingen tijdens het rijden.

Grtx Jacob
Reply

Quote:Hoe wordt je 2610 voorzien van spanning ? Komt er een kabel vanaf de accu naar je apparaat? zoja kan het zijn dat deze langs de bobine/elec ontsteking gaat waardoor je de storing al oppakt voor dat het apparaat ingaat ?

Ik heb zelf een Quest van Garmin bij mij lag de voedingskabel te dicht bij de bobine. Volume is bij mij instelbaar maar altijd op het zelfde niveau dus geen wisselingen tijdens het rijden.

Grtx Jacob
Welk type intercom heb jij dan?
Reply

Ik had een autocom easy rider en alws leenexemplaar een pro sport 7 nu wil ik een Baehr maar weet nog niet welk type.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)