Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Autocom stoort i.c.m. Garmin 2610
#1
Reactie van bezoeker 'Richard', geïmporteerd van het oude forum:

Help! Al enkele maanden loop ik te kl.... met mijn Autocom easy rider intercom waarop ik mijn 2610 heb aangesloten. Het probleem is dat er contstant een storing te horen is via de intercom. Na het monteren van een ander exemplaar van Autocom (pro sport-7) is mij duidelijk geworden dat het aan de combinatie met de 2610 ligt. De storing verdwijnt op het moment dat ik de kabel van de intercom naar de 2610 loskoppel. Ook verdwijnt de storing op het moment dat ik groot licht sein en als ik richting aan geef of rem vermindert de storing (met andere woorden als ik een stroomverbruiker inschakel). Wie kan mij helpen met dit probleem want ik weet het niet meer. bedankt
Reply
#2
Reactie van bezoeker 'Jan W', geïmporteerd van het oude forum:

Wat voor een geluid is het?
Is het het toerental van de motor?
Of een pieptoon?
Ooit had ik een probleem met een radio aan boord.
Het geluid was bij mij die van de ontsteking.
Oorzaak. De orginele bougiekappen. Vervangen voor NGK ontstoorde kappen en nooit meer problemen.

Is met dimlicht aan rijden een optie?

Jan
Reply
#3
Reactie van bezoeker 'Richard', geïmporteerd van het oude forum:

Het is een tikkend geluid en ik denk dat het inderdaad van de ontsteking afkomt maar het vreemde vindt ik dat de storing weg is als er meer stroom wordt gevraagd door bijvoorbeeld met groot licht te seinen. Met dinlicht aanrijden lost niets op, die staat overigens altijd aan bij mij.
Reply
#4
Reactie van bezoeker 'Jan W', geïmporteerd van het oude forum:

Knip dan toch maar eens de orginele kappen eraf en vervang ze voor ontstoorde NGK's.
Of gebruike een andere oude bougiekabel (koperen kern) met aan het uiteinde de NGK's geschroefd.
Bij mij was er toen ÈÈn kap niet helemaal lekker meer.
Een ander bijkomend voordeel is dat de NGK kappen wel heel blijven en veel goedkoper zijn.
Ze kunnen net zo goed tegen regen trouwens weet ik nu uit ervaring.

Mocht dit allemaal niet helpen dan moet je het gaan zoeken in een andere aarding.
Maar een vette ontstekingstik duidt meestal op een storing die door de lucht komt..

Een ander lapmiddel is de voedingsdraad om een ferriet ringetje winden. (+12V EN aarde) Maar dan moet je wel het ding verder vrij houden van aarding.

Jan
Reply
#5
Reactie van bezoeker 'Richard', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Knip dan toch maar eens de orginele kappen eraf en vervang ze voor ontstoorde NGK's.
Of gebruike een andere oude bougiekabel (koperen kern) met aan het uiteinde de NGK's geschroefd.
Bij mij was er toen ÈÈn kap niet helemaal lekker meer.
Een ander bijkomend voordeel is dat de NGK kappen wel heel blijven en veel goedkoper zijn.
Ze kunnen net zo goed tegen regen trouwens weet ik nu uit ervaring.

Mocht dit allemaal niet helpen dan moet je het gaan zoeken in een andere aarding.
Maar een vette ontstekingstik duidt meestal op een storing die door de lucht komt..

Een ander lapmiddel is de voedingsdraad om een ferriet ringetje winden. (+12V EN aarde) Maar dan moet je wel het ding verder vrij houden van aarding.

Jan
Bedoelt u met de boegiekappen de doppen die op de bougie geklikt wordt?
Reply
#6
Reactie van bezoeker 'Jan W', geïmporteerd van het oude forum:

Precies, die grote rubberen dingen.
Maar ik zou eerst eens proberen met een andere standaard kabel met aan het eind die NGK doppen (te verkrijgen bij de bromfietshandel)
Die BMW kabels zijn namelijk nogal prijzig om gewoonweg af te knippen.
Reply
#7
Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:

Mijn R80 had oorspronkelijk afgeschermde bougiekabels, want ex-overheid. Als je zulke kabel kan vinden en de afscherming zorgvuldig aan massa legt ben je het probleem waarschijnlijk ook kwijt. Blijft nog de vreemde situatie dat de stoorgeluiden verdwijnen als je motor extra stroom verbruikt, daar puzzel ik nog op.
Groeten,
Egbert
Reply
#8
Reactie van bezoeker 'Richard ', geïmporteerd van het oude forum:

Alvast bedankt voor het puzzelen, de uitslag hoor ik graag. Overigens heb ik (helaas) geen BMW maar een Suzuki DL1000 V-Strom, hopelijk is dat geen probleem....
Reply
#9
Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:

Ai Richard,
had dat van die Suzuki maar niet gezegd;-)
Nu wordt je wellicht helemaal verketterd door gebruikers van dit (BMW) forum.
Evengoed zouden afgeschermde kabels ook jou kunnen helpen, dan moet je zelf 4 stuks met kappen afwerken en goed geaard monteren.
Het probleem van verdwijnen bij meer stroomgebruik kan ineens iets te maken hebben met het feit dat sommige Japanse fietsen bij meer gebruik extra wikkelingen inschakelen van de dynamo, dit kan allerlei gevolgen hebben. Dan zouden we een electronicaschema van jouw motor moeten hebben.
Succes en sterkte met de storm over je heen;-)
Egbert
Reply
#10
Reactie van bezoeker 'Ron68', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Ai Richard,
had dat van die Suzuki maar niet gezegd;-)
Nu wordt je wellicht helemaal verketterd door gebruikers van dit (BMW) forum.
Evengoed zouden afgeschermde kabels ook jou kunnen helpen, dan moet je zelf 4 stuks met kappen afwerken en goed geaard monteren.
Het probleem van verdwijnen bij meer stroomgebruik kan ineens iets te maken hebben met het feit dat sommige Japanse fietsen bij meer gebruik extra wikkelingen inschakelen van de dynamo, dit kan allerlei gevolgen hebben. Dan zouden we een electronicaschema van jouw motor moeten hebben.
Succes en sterkte met de storm over je heen;-)
Egbert
Egbert,

Hieruit blijkt toch meer eens te meer dat het vertrouwen in BMW en zijn eigenaren wel zeer groot is ;-))

Greetz,
Ron68
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)