05-20-2006, 10:37 PM
Reactie van bezoeker 'Wil', geïmporteerd van het oude forum:
Ik heb de laatste keer bij mijn voorband ook iets met een niet goed gemonteerde binnenband gehad.
Nieuwe band (BT-45) met nieuwe binnenband laten monteren. Ze hebben hem netjes uigebalanceerd.
Toen ik ging rijden begon de vorvork boven de 100 hevig te klapperen.
Gelijk teruggegaan en de balancering is weer gecontroleerd en die was nog steeds perfect. Toen de band er weer af. Het bleek dat de binnenband er op ÈÈn plaats opgevouwen inzat. Met de balancering geeft dat natuurlijk een onbalans, maar dat wordt dan met gewichtjes op de tegenoverliggende zijde gecorrigeerd. Ga je nu echter rijden dan wordt die vouw door de midelpuntvliedende kracht tegen het loopvlak gedrukt met als gevolg onbalans en een klapperende vork.
Het bleek ook dat er een binnenband van Michelin in zat, wat mogelijk niet goed past in de Bridgestone BT buitenband.
Daarna is er een Bridgestone binnenband ingegaan en toen ging het goed. Ze vertelden me nog dat ik geluk had gehad dat de binnenband niet gescheurd was tijdens het rijden. Ik moet er niet aan denken wat er dan had kunnen gebeuren........
Ik heb de laatste keer bij mijn voorband ook iets met een niet goed gemonteerde binnenband gehad.
Nieuwe band (BT-45) met nieuwe binnenband laten monteren. Ze hebben hem netjes uigebalanceerd.
Toen ik ging rijden begon de vorvork boven de 100 hevig te klapperen.
Gelijk teruggegaan en de balancering is weer gecontroleerd en die was nog steeds perfect. Toen de band er weer af. Het bleek dat de binnenband er op ÈÈn plaats opgevouwen inzat. Met de balancering geeft dat natuurlijk een onbalans, maar dat wordt dan met gewichtjes op de tegenoverliggende zijde gecorrigeerd. Ga je nu echter rijden dan wordt die vouw door de midelpuntvliedende kracht tegen het loopvlak gedrukt met als gevolg onbalans en een klapperende vork.
Het bleek ook dat er een binnenband van Michelin in zat, wat mogelijk niet goed past in de Bridgestone BT buitenband.
Daarna is er een Bridgestone binnenband ingegaan en toen ging het goed. Ze vertelden me nog dat ik geluk had gehad dat de binnenband niet gescheurd was tijdens het rijden. Ik moet er niet aan denken wat er dan had kunnen gebeuren........