Threads: 5,346
Reactie van bezoeker 'Andr', geïmporteerd van het oude forum:
IN toenemende mate vind ik het (standaard) stuur van mijn r100rs oncomfortabel. Het veroorzaakt schouderklachten. Met een iets hoger stuur zou dit vlgs. mij verholpen kunnen worden.
Heeft iemand hier ervaringen mee ? Is het mogelijk om er een ander stuur op te zetten ?
BMW groet,
Andr
Reactie van bezoeker 'Rudi de Groot', geïmporteerd van het oude forum:
Hallo Andre,
Op mij R100rs zit een 6cm hoger stuur. Is vlgs mij van een K75s. Bevalt prima in combinatie met een speed 7 ruit. De standaard stuur afdekplaat past echter niet. Deze is vervangen door een afdekplaat van een RT.
m.vr.gr.
Rudi
Reactie van bezoeker 'jo', geïmporteerd van het oude forum:
AndrÈ,
Ik was ook ontevreden over het standaardstuur op de R100CS. Een iets hoger merkloos stuur gekocht maar dat was te breed. Toen maar doormidden geslepen, in het midden een paar centimeter ertussen uit en de beide uiteinden weer aan elkaar gelast. Zit als gegoten, en geen mens die het ooit is opgevallen!
Alle originele kabels, leidingen en ook de afdekplaat konden gewoon weer gebruikt worden. Met een beetje handigheid is zoiets best te doen.
Je kunt natuurlijk ook eens het stuur van een S of CS proberen, die zijn volgens mij al iets hoger dan het originele RS stuur (maar hebben een andere afdekplaat als ik me niet vergis).
Succes, Jo
Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:
Zolang de kabels en bedrading voldoende ruimte houden kan je elk stuur monteren dat de juiste buisdikte heeft. Let even op dat je de gaskabel voldoende ruimte houdt, je wilt niet dat de motor gas geeft als je aan het stuur draait.
ik heb al zoveel verschillende sturen gemonteerd op diverse motoren dat ik denk dat alles kan mits je bovengenoemde aandachtspunten respecteert. Dus werk uit hoe anders het gewenste stuur moet zijn ten opzichte van het huidige en zoek er dan een die het dichtst daarbij komt, of zoek stuursteunen die dat opleveren. En in het ergste geval moet je wat kabels verlengen, de bedrading gaat meestal wel goed.
Succes,
Egbert