Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Stuurdemper
Reactie van bezoeker 'Chris van Rooy', geïmporteerd van het oude forum:

Mijn R90S is een fantastisch fijn stuurbrommertje, mits ik mijn stuurdemper maar in stand 2 zet ( meest dempend).
Begrijp me goed, dit is geen enkel bezwaar woor mij, maar wat ik mij afvroeg is:
Heb ik dat alleen, of zijn er meer mensen die hun demper voledig uitnutten?
Zonder demper vind ik hem veel te zenuwachtig in de bochten, met demper voelt hij veel stabieler aan.

Chris van Rooy (vaste gast)
Reply
Reactie van bezoeker 'Rob G', geïmporteerd van het oude forum:

Ja,ik heb hem ook op standje 2 staan (R100RS-1980).
Reply
Reactie van bezoeker 'Math', geïmporteerd van het oude forum:

Ik heb ook een R90s en rij altijd op stand 0. Ik heb wel een probleem wat erop lijkt. Bij 60km/hr gaat het stuur, als ik het loslaat, heftig slaan. Dit fenomeen openbaard zich altijd bij 60km/hr. Ik kan het gebied wel beinvloeden door het balhoofd strakke/losser te zetten maar helemaal weg krijg ik het niet. Ik heb hier al eens een discussie op dit forum over gestart en ondanks alle goeie tips is het probleem nooit helemaal weggegaan.
Maar nu ff terug naar jou motor. Heb je al eens het balhoofd strakker gezet? Om te weten hoe dat moet zie onderwerpen in dit forum.

mvrgr Math (R90s met S-kuipje en mooie oren.)

[img]/import/photos/p17229s.jpg[/img]
Reply
Reactie van bezoeker 'Robbert', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi, alleen op de snelweg in stand 2 anders in stand 1.

Groet Robbert
[Image: 130_3071.23e.th.JPG]
Reply

Hopelijk nu wel met foto
Reply

Dit gaat lekker.......
[Image: 130_3071.23e.JPG]
Reply

Goed iemand nog tips hoe het wel moet?
Reply
Reactie van bezoeker 'Richard', geïmporteerd van het oude forum:

Chris,

Ik ken het geval. Ik had ook bij ongeveer 70 km/h trillen van het stuur, daarna werd het slaan. Jaren met een stuurdemper gereden.
Ik heb de achterbrug lagers vervangen, balhoofdlagers vervangen en goed afgesteld, de speling van de wiellagers afgesteld en het voorwiel laten balanseren.
De stuurdemper was daarna overbodig.
Misschien heb er wat aan.

Richard
Reply
Reactie van bezoeker 'Chris van Rooy', geïmporteerd van het oude forum:

Richard en anderen.
Dank voor de reacties, maar ik heb geen probleem.
Ik wou alleen weten of er nog meer mensen vonden dat stand twee het fijnste rijd.
Ik heb wel geÎxperimenteerd met de afstelling van det balhoofd, kun je inderdaad wel iets mee doen, maar ik vindt de stuurdemper toch wat fijner werken.
Minnfiets heeft op een speciaal stukje weg hier in her dorp, net na een rotonde ook de neiging gehad om te gaan "slaan" in het stuur.
Dit heb ik er mer de achterlagers uitgekregen.

Chris
Reply
Reactie van bezoeker 'Arno van Rooijen', geïmporteerd van het oude forum:

Vorig jaar het rijwielgedeelte een 90s gereviseerd. Alle lagers vervangen. Een jaar lang zonder stuurdemper (soms met koffers) gereden. De motor bleef in alle omstandigheden stabiel. Vorige maand heb ik er een gemonteerd (het moet origineel hË). Ik heb het idee dat met stand 1 de motor met langzame snelheid, in flauwe bochten, iets rustiger is.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)