Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
brake failure lampje en afhalen koffers van r100rt uit 1979
Reactie van bezoeker 'Tim Haas', geïmporteerd van het oude forum:

bij mijn r100rt uit 1979 gaat nu en dan het lampje brake failure aan, 50 km verder niets meer aan de hand het blijft uit. Ik kan geen documentatie vinden, maar verwacht dat het de remvloeistof is, of niet? en nog een vraag, heb deze motor pas gekocht zitten oude krauser koffers op hoe krijg ik die krengen er in godsnaam vanaf, de sleutel van het slotje kan ik een halve slag draaien , maar de koffer is met geen mogelijkheid van de motor af te halen HELP. (dit ook inverband met het controleren van de remvloeistof want die zit schijnbaar onder het zadel of de tank, en het zadel kan ik niet open krijgen zonder een koffer te demonteren
Reply
Reactie van bezoeker 'Arnold', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo Tim,

Als je de sleutel een halve slag hebt gedraaid dan moet je het slotje ook nog in drukken.
Dan zou de koffer los moeten komen.
Is dit niet het geval kijk eens aan de binnen kant van de koffer of er geen boutjes door en door geboord zitten.
Dit om te voorkomen dat ze er tijdens een rit er af vallen.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Groeten Arnold
Reply
Reactie van bezoeker 'Ralf', geïmporteerd van het oude forum:

Gedoe met je remlampje kan ook aan een slecht contact hier of daar liggen, kijk maar eens onder de tank.
Reply
Reactie van bezoeker 'Richard', geïmporteerd van het oude forum:

Tim Haas,

als het brake failure lampje gaat branden betekend dat het vloeistof nivo te laag is en dat komt meestal door versleten remblokken.
En die koffers, helaas die heb ik niet maar er zijn twee type BMW rijders, nl:

1) De BMW rijders die hun koffers al hebben verloren.

2) De BMW rijders die hun koffer nog moeten verliezen.

Maak die dingen goed vast.

Richard
Reply
Reactie van bezoeker 'Arnold', geïmporteerd van het oude forum:

Hij is heel leuk Richard.
Bij mij is het ook wel eens gebeurd dat de koffer mij voor bij kwam.

Groet Arnold
Reply
Reactie van bezoeker 'Tim', geïmporteerd van het oude forum:

bedankt voor jullie reacties, ik heb de koffers er maar afgeschroefd, kreeg ze er gewoon niet vanaf, daarna kon ik de tank verwijderen en bleek dat er een stekkertje los was getrilt. heb meteen gezien dat mijn winterproject roest verwijderen op frame onder de tank, en een nieuwe remgroep plaatsen wordt, want die door corossie behoorlijk aangetast.
Reply
Reactie van bezoeker 'Age', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Tim Haas,

als het brake failure lampje gaat branden betekend dat het vloeistof nivo te laag is en dat komt meestal door versleten remblokken.
En die koffers, helaas die heb ik niet maar er zijn twee type BMW rijders, nl:

1) De BMW rijders die hun koffers al hebben verloren.

2) De BMW rijders die hun koffer nog moeten verliezen.

Maak die dingen goed vast.

Richard
Hoi Richard,
Ik ben sinds twee weken eigenaar (trots) van een mooi R100RT met koffers. Dank voor de tip. Ik ga dekoffers goed vastzetten. Ik laat ze er wel opzitten om twee redenen: ik kan mijn rotzooi er in kwijt en als ik een schuiver mocht maken zit er wat ruimte tussen de fiets en het asfalt!

groet

Reply
Reactie van bezoeker 'Ron', geïmporteerd van het oude forum:

Mijn R100RS 1979 had het zelfde probleem. Komt door de schakelaar in de remoliepot onder de tank.
Goed vullen maar niet te vol.
Ik heb hem daarna maar zo gemaakt dat hij niet meer werkte. Regelmatig controle is dan wel noodzakelijk.

Groetend,

Ron
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)