Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
jiffy schakelaar modificatie
#21
Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:

Chris,
wat je stelt klinkt logisch. Het temperatuurverschil is al een stuk kleiner, dus sneller overbrugd.
Groeten,
Egbert
Reply
#22
Reactie van bezoeker 'martin', geïmporteerd van het oude forum:

je wil niet weten hoelang het duurt eer de motor echt "warm" is. Rekenmaar op tenminste 15 a 20 min rijdend. lucht of vloeistof gekoeld maakt geen fuck uit.
Reply
#23
Reactie van bezoeker 'Chris van Rooy', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:je wil niet weten hoelang het duurt eer de motor echt "warm" is. Rekenmaar op tenminste 15 a 20 min rijdend. lucht of vloeistof gekoeld maakt geen fuck uit.
Martin, als een watergekoelde motor van koud naar warm moet, moet hij toch ook eerst die complete fluitketel opstoken?
Dit lijkt me langer te duren dan bij een luchtgekoelde fiets.
Mijn R90S is toch wel sneller warm dan 15 minuten ( rijdend)
Door en door warm ( bak, cardan, banden, de hete reutel) duur waarschijnlijk nog wel langer dan 20 minuten.
Funcioneel warm, ( als je lekker kunt doortrekken) is toch wel na 10 minuten rijden dacht ik zo.

Chris, helaas geen R90S weer voor mijn, enkel verzwikt met badminton, klote...
Dus voorlopig dikke poot en de R90S op de/het middenpekkel, what the F..ck!
Reply
#24
Reactie van bezoeker 'Roel', geïmporteerd van het oude forum:

Even 2 reacties:

-ik heb tijdens een minicursus van een automonteur geleerd dat een motor juist loeiheet wordt van stationairdraaien. Als je lang in een file moet staan zie je vaak dat auto's (en soms motorfietsen die achteraansluiten) hierdoor in de problemen komen. Het help dan niet om bij een auto de motorkap even open te zetten, maar je moet dan juist even flink gassen, om de koeling goed z'n werk te laten doen...

-de BMW-oplossing om bij een uitstaande zijstandaard het contact af te breken vind ik de grootste blunder van BMW ooit en eigenlijk een reden tot een terugroep actie. Ik moet met de motor elke keer een poort uit en ik kies er maar voor om er naast te lopen naar de poort. Milieuvriendelijk, dat wel, maar niet echt prettig. De optie van de initiator van dit onderwerp is de enige geschikte: bij het inschakelen van de eerste versnelling moet de motor bij uitgeklapte zijstandaard afslaan.
Kost het veel werk tijd dit te realiseren en is het te doen door een leek? Of is er een sympathieke BMW-dealer die zegt: "beste vrienden, jullie hebben gelijk, ik regel een gratis terugroepactie"? ;-)

Groeten,
Roel
K1100LT '93
R100/7 '76
Reply
#25
Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:

Chris,
daarom hebben die waterkokers een thermostaat gestuurde by-pass. Koud gaat de meeste koelvloeistof via een korte weg, pas als het warm wordt gaat de radiator meespelen en eventueel de (electrisch gestuurde) ventilator)
En als je met je luchtgekoelde machine moet aansluiten: zet hem uit of als je korte tijd moet wachten: even een plop gas, rijk mengsel koelt beter dan arm.
Groeten en tot over 10 dagen (effe door Engeland lopen)
Egbert
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)