Threads: 5,346
Reactie van bezoeker 'rinus jansen', geïmporteerd van het oude forum:
heb heel slechte verlichting tijdens het rijden,accu is goed, de dinamo laad wel bij heeft iemand een goede tip vor mij om dit op te lossen.
groetjes rinus
Reactie van bezoeker 'Ton van Schilt', geïmporteerd van het oude forum:
R50 van voor 1969 of een R 50/5 van na 1969? 6 of 12 Volt
Is je refector van je koplamp goed? Is je lampglas goed schoon, en goed afgesteld
Reactie van bezoeker 'Gast', geïmporteerd van het oude forum:
Een R50 is altijd van voor 1969 of van 1969 anders is het een R50/5.
Groeten Gast
Reactie van bezoeker 'chris', geïmporteerd van het oude forum:
De mogelijkheid bestaat dat de spanningsregulateur iets telaag staat afgestelt bij mijn r60 staat hij op ongeveer 7,5 volt veel hoger kan niet want dan gaan je lampen er aan
Maar het scheelt wel in de licht opbrengst.
groeten chris
Reactie van bezoeker 'Arnold', geïmporteerd van het oude forum:
Hoi,
Ombouwen naar 12 volt lijkt me een goede zaak.
Groet Arnold
Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:
Als je denkt dat het helpt kan ik je een scan sturen over mechanische regelaars. Daaruit kan je afleiden hoe je wellicht iets beter kan afregelen.
Mail maar naar boesrijk2home.nl met iets anders voor de 2, dan stuur ik het wel.
Groeten,
Egbert
Reactie van bezoeker 'Coen', geïmporteerd van het oude forum:
Kijk eens of er zich geen metaalslijpsel op het uiteinde van de electromagneet bevindt. Dit wil wel eens voorkomen , met een niet goed werkende regelaar als gevolg.
De suggestie van ombouw naar 12 volt is goed, maar dit betekent volgens mij een ander anker, een andere dynamo, een andere regelaar en een dubbele (= 12volt) accu. Dit laatste heeft dan weer tot gevolg dat je kickstarter niet meer precies past. Nogal een ingreep dit alles.....
Reactie van bezoeker 'Jacob', geïmporteerd van het oude forum:
Is je verlichting slechter geworden dan dat het was. Of vind je dat er weinig licht uit je koplamp komt ?
In het laatste geval heb je waarschijnlijk geen probleem. Een motor van 50 jaar oud zal met 6 volt en een standaard lamp naar huidige maatstaven bijzonder weinig licht geven.
Als je licht minder is geworden zou ik inderdaad gaan meten hoeveel spanning je hebt tijdens het rijden. Misschien de verschillende contacten eens schoonmaken
Reactie van bezoeker 'henry', geïmporteerd van het oude forum:
meet eens de spanning bij de koplamp.bij schakelaars en stekkers kan in verloop van tijd overgangsweerstand ontstaan waardoor de koplamp niet de volledige spanning krijgt. vooral bij een 6 volt systeem merk je dat snel een halve volt minder geeft al snel minder licht. henry