Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
stuurdemper bmw k100rs
#1
Reactie van bezoeker 'robin', geïmporteerd van het oude forum:

heren en dames
mijn stuur begint te trillen bij een snelheid van +-50km/uur dit gaat door tot +-60 km/uur nu denk ik dat mijn stuurdemper kapot is
kan je deze afstellen zoja hoe?
kan je revissie setjes hiervoor kopen
of als deze optie niet kunnen wie heeft er
Reply
#2
Reactie van bezoeker 'Chefke', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi,
Op een k100RS zit standaard toch geen stuurdemper?
Ik heb jaren lang (12 jaar)een K100RS gereden nooit enig probleem gehad.

Groet Chefke
Reply
#3
Reactie van bezoeker 'robin', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Hoi,
Op een k100RS zit standaard toch geen stuurdemper?
Ik heb jaren lang (12 jaar)een K100RS gereden nooit enig probleem gehad.

Groet Chefke
Hoi Chefke
onder mijn kuip zit een cilinder bevestigd aan mijn stuur en onder mijn kuip
volgens mij is dit een stuurdemper
Ik rij zelf ook alweer een jaar of 10 op deze motor en ook nooit problemen gehad
heb begin dit jaar mijn olie kering van mijn voorpoten vervangen en nu dit
dus ja afwachten op een reactie wat het kan zijn of hoe het te repareren

groet robin
Reply
#4
Reactie van bezoeker 'Marco', geïmporteerd van het oude forum:

Dag Robin,

Het is niet normaal dat een stuur van een K*** van BMW trilt.
Heb je er toch last van, dan heeft het trillen een veel diepere oorzaak.
Te denken is een slechte band of combinatie voor of achter, of beiden.
Een band is niet juist over de rim van de velg gasprong
Een verkeerde banden keuze.
Versleten band(en)
niet juist gebalanceerd

Als je toch slingering (onbalans) hebt, dan is er niet of onjuiste balans
Groetjes,
Marco
Reply
#5
Reactie van bezoeker 'robin', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Dag Robin,

Het is niet normaal dat een stuur van een K*** van BMW trilt.
Heb je er toch last van, dan heeft het trillen een veel diepere oorzaak.
Te denken is een slechte band of combinatie voor of achter, of beiden.
Een band is niet juist over de rim van de velg gasprong
Een verkeerde banden keuze.
Versleten band(en)
niet juist gebalanceerd

Als je toch slingering (onbalans) hebt, dan is er niet of onjuiste balans
Groetjes,
Marco
Hoi Marco

bedankt voor de tip heb afgelopen weekend alles nagekeken en opnieuw ingesteld vering ed
het blijkt inderdaad dat mijn banden na het doorrijden van de winter wat vierkant zijn.(toch de bochten wat veilig genomen)
ga nu van de week een nieuwe achterband er onder leggen en dan zal het probleem wel verholpen zijn

gr robin
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)