Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Trillen R1100S
Reactie van bezoeker 'Willem', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Hoi Willem
Ik herken dit probleem, mijn R1100S bj '99 trilt ook enorm.

Trek ik tijdens het rijden de koppeling in , motortoeren laag, dan is het weg.
Dan kun je er van uitgaan dat het motortrillingen zijn (boxer).

Plaatsen van de Brisk bougie's en synchronisatie van de motor heeft geen verbetering opgeleverd.
Veel heb je hier dus ook niet aan, alleen dat je niet de enige bent met dit probleem.
Ik blijf verder zoeken naar een oplossing.

Groeten Wim
Wim bedankt voor je reactie

Ook ik heb de bougies al vervangen voor de Brisk en opnieuw laten synchroniseren ook hier geen resultaat.
Ik ben bij van Harten in Amersfoort geweest die wist mij te vertellen dat het misschien ook nog aan het koppelingshuis zou kunnen liggen (onballans) maar kon dit ook niet met zekerheid zeggen, het komt hier op neer dat het voor de dealer ook zoeken is.

groeten Willem
Reply
Reactie van bezoeker 'AndrÈ Roelofs', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:<blockquote>Hoi Willem
Ik herken dit probleem, mijn R1100S bj '99 trilt ook enorm.

Trek ik tijdens het rijden de koppeling in , motortoeren laag, dan is het weg.
Dan kun je er van uitgaan dat het motortrillingen zijn (boxer).

Plaatsen van de Brisk bougie's en synchronisatie van de motor heeft geen verbetering opgeleverd.
Veel heb je hier dus ook niet aan, alleen dat je niet de enige bent met dit probleem.
Ik blijf verder zoeken naar een oplossing.

Groeten Wim
Wim bedankt voor je reactie

Ook ik heb de bougies al vervangen voor de Brisk en opnieuw laten synchroniseren ook hier geen resultaat.
Ik ben bij van Harten in Amersfoort geweest die wist mij te vertellen dat het misschien ook nog aan het koppelingshuis zou kunnen liggen (onballans) maar kon dit ook niet met zekerheid zeggen, het komt hier op neer dat het voor de dealer ook zoeken is.

groeten Willem </blockquote>Ook ik heb dit probleem, juist bij een toerental tussen de 3 en 4 duizend. Een onregelmatige trilling, volgens mij is het de koppeling, maar om die nou direct te vervagne, vind ik ook nogal wat.rnrngroeten,rnAndrÈ
Reply
Reactie van bezoeker 'Huubke', geïmporteerd van het oude forum:

ook ik heb die trillingen tussen de 3000 en de 4100 rpm
ik heb in de states gelezen dat er eentje de fout in de dynamo gevonden heeft
als test heeft die de dynamo riem eraf behaalt en had bijna geen trillingen meer
Dynamo en riem vervangen en het was bijna weg
ga op ieder geval de test zonder de riem doen.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)